Alaposan megkavarta a paklit a múlt heti Formula-1-es Katari Nagydíjon az Alexander Albon Williamséről leszakadó tükör, amelyet rövidesen Valtteri Bottas tört darabokra azzal, hogy áthajtott rajta.
Nem sokkal később, néhány másodperces különbséggel Lewis Hamilton és Carlos Sainz is bal első defektet kapott, erre reagálva pedig beküldték a biztonsági autót is a pályára. Eleinte egyértelműnek tűnt, hogy a brit és a spanyol is a tükör törmelékein áthajtva kaphatott defektet, mostanra azonban úgy tűnik, mégsem ez a helyzet.
Előbb Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke beszélt arról a csapat szokásos futam utáni elemző videójában, hogy a nyomozásuk más eredményre jutott:
„Megvannak a videók, így pontosan láthatjuk, mikor tört sok darabra a tükör. És ott vannak az autóról származó adatok, és élő időben mérjük a gumik nyomását. Meglepő, de látható, hogy Lewis abroncsai már azelőtt nyomást veszítettek, hogy Valtteri eltalálta a tükröt.”
„Ezért azt mondanánk, hogy valószínűtlen, hogy a törmelék okozta a defektet. Ez nem azt jelenti, hogy nem szedhetett össze máshol valamilyen törmeléket, de meg kell várnunk, hogy a Pirelli elvégezze a maga elemzését és vizsgálatát.”
A Pirelli vizsgálata is erre jutott
Nos, a Pirelli mostanra már elkezdte vizsgálni a milánói központjukba szállított abroncsokat, és az első eredmények náluk is azt mutatják, hogy nem a tükör okozta Hamiltonék defektjét – erről Simone Berra, a gumigyártó F1-es főmérnöke beszélt már Abu Dhabiban:
„A telemetriai adatokat megnézve nyilvánvalóan észleltük, hogy már azelőtt nyomást veszítettek a gumik, hogy Bottas eltalálta volna a tükröt az egyenesben. Szóval alapvetően ezek a defektek a pálya más pontjain következtek be más törmelék vagy valamilyen más okból kifolyólag.”
Mivel a gumik csak pár napja érkeztek meg a Pirellihez, a nyomozás még folyamatban: „El fogjuk végezni az összes szokásos ellenőrzések, megvizsgáljuk az abroncsok keresztmetszetét, oldalfalát, végzünk fáradtsági tesztet, hogy megnézzük, meddig bírja még az élettartama ilyen téren.”
„Elvégezzük ezeket a teszteket, és aztán nyilván tájékoztatjuk az FIA-t és a csapatokat az eredményről. De pillanatnyilag még nincsenek eredményeink, még minden folyamatban van. Talán a jövő hét végére már lesz valamint, de a legvalószínűbb, hogy két héten belül teljes képünk lesz arról, mi történt.”
Amikor rákérdeztek, hogy az első eredmények alapján valamiféle más törmelék vagy esetleg az előző évben is problémát jelentő katari rázókövek tehetők-e felelőssé az abroncshibákért, Berra így felelt:
„Ezt szeretnénk megérteni. Természetesen ez fontos: fontos a csapatoknak, és fontos nekünk is. Szóval szeretnénk részletesen megérteni, hogy törmelék okozta-e vagy sem.”