Az első szabadedzésen még nem igazán állapíthattuk meg, hol is tart a Red Bull az évadzáró Formula-1-es Abu Dhabi Nagydíjon, hiszen Max Verstappen autóját Isack Hadjar vezethette. A naplementében és villanyfényben rendezett második tréningen viszont nem villogtak az energiaitalosok: Verstappen 17., a csapattárs Sergio Perez 14. lett csupán.
Bár ezek a helyezések nyilvánvalóan nem felelnek meg a valós erősorrendnek, Verstappen azért nem sokkal optimistább az esélyeket illetően, szerinte ugyanis a top 6-ba való felzárkózás is már szép lenne a Red Bulltól:
„Egyszerűen csak nem volt igazán jó az autó egyensúlya, hogy őszinte legyek. Nem volt összhangban a balansz a kanyar bejáratoktól a kanyarok közepéig, és így nehéz nyomni neki. Ezen dolgoznunk kell az este folyamán” – nyilatkozta az F1 hivatalos kamerái előtt a négyszeres világbajnok.
„Biztos vagyok benne, hogy jobban tudunk teljesíteni ennél. Nem azt mondom, hogy a McLaren szintjén leszek, egyelőre nagyon gyorsnak tűnnek ezen a hétvégén” – nevezte meg egyúttal a favoritokat is a holland. „Ha legalább az első hatban tudunk harcolni, az már egy jó felzárkózás lesz, mert egyelőre igen trükkös a helyzet.”
Perez biztatóbbnak érzi a versenytempót
A csapattárs Perez hasonlónak érezte az RB20-ast, mint Verstappen, a mexikói azonban a versenytempóban már jobban bízik:
„Trükkös volt, egy körön kifejezetten trükkös. Úgy vélem, vár még ránk némi munka. Szerintem a hosszú etap viszont már sokkal biztatóbban néz ki. Egy körön meg kell próbálnunk jobban összerakni az autót. Sok dolgot kipróbáltunk, csak pillanatnyilag még nem állnak össze a dolgok.”
A rossz katari formát mentette át a Red Bull?
Egy hete hasonlóan szenvedősen indított a Red Bull a sprintes katari hétvégén, a szombati időmérőre és a vasárnapi futamra azonban felálltak, Verstappen pedig pole-t és győzelmet szerzett. Az ORF-nek nyilatkozó Helmut Marko vissza is utalt minderre:
„Ha szarkasztikus akarnék lenni, magunkkal hoztuk a pénteki formánkat Katarból. Akkor is ilyen rosszak voltunk. Hogy sikerül-e ismét fordítanunk? Nehéz lesz. Nagyjából tudjuk, hol van a probléma, de attól még ott van. Hiányzik az autó egyensúlya, és túl szűk a működési tartománya.”
A Red Bull F1-es tanácsadója szerint a katari fordítás megismétlése azért is ígérkezik nehéznek, mert „némileg mások” a problémáik: „Az úgy túl könnyű lenne” – jegyezte meg Marko, hozzátéve, hogy a hőmérsékleti tényezők is szerepet játszhatnak a küszködésükben.