Az újoncedzés szerepét betöltő első tréning után, melyen hét fiatal beugró is lehetőséget kapott, a közép-európai idő szerint 14 órakor induló második szabadedzésen visszaültek az autóba a szokásos nevek – az egyedüli szokatlan szereplő Jack Doohan volt, aki 2025-re készülve már a szezonzárón bemutatkozik az Alpine-ban, a csapatváltás előtt félreálló Esteban Ocon helyén.
Abu Dhabiban dől el a konstruktőri világbajnoki cím a McLaren és a Ferrari között, és ez a két csapat szerepelt az eredménylista legelején az edzés első felében: közepes abroncson 1:24,332-vel Lando Norris diktálta a tempót a naplementében, de két tizedre követte őt Charles Leclerc és Carlos Sainz, a negyedik pedig Oscar Piastri volt. A Red Bull nem működött jól a második edzésen autóba ülő Max Verstappen alatt (akinek helyén az F2-es bajnoki címért küzdő Isack Hadjar kapott lehetőséget az első tréningen): a négyszeres világbajnok a kanyarokból való kigyorsításra és alulkormányzottságra is panaszkodott.
Norris megőrizte vezetését féltávnál a lágy abroncsra váltva is, 1:23,517-re csökkentve a legjobb köridőt, ráadásul a második helyre csapattársa, Piastri zárkózott fel, aki a hosszú etapok alatt diktálta a legjobb átlagtempót – 1-2-vel indított pénteken a McLaren, amely 1998 óta első konstruktőri vb-címét biztosíthatja be a hétvégén.
Meglepetésre nem Ferrari, hanem Haas-Ferrari következett mögöttük, Nico Hülkenberg harmadik időt futott a lágyon, ígéretesen kezdte búcsúhétvégéjét. Fél másodpercnél nagyobb lemaradással a negyedik helyen következett Sainz, mögötte Hamilton és a 10 rajthelyes büntetéssel számoló Leclerc következett.
A katari pontszerzés után ismét erősen szerepelt a Sauber, ezúttal a hetedik időt futó Valtteri Bottas révén, akit Kevin Magnussen követett a másik Haasban. Alex Albon kilencedik helyezése papíron jó kezdés volt, de a Williams problémás edzést teljesített, a thaiföldi hajtáslánc-problémát jelentett, Franco Colapinto pedig első lágy gumis körén csapta oda padlólemezét egy rázókövön, az edzés második felében így már nem hajtott pályára.
Verstappen az edzés végére sem tudta összekapni magát, a holland, aki szintén megütötte autója alját, mindössze a 17. helyen zárt egy másodperc lemaradással – csak Lance Stroll, a debütáló Doohan és a már említett Colapinto végeztek mögötte.
Abu Dhabi Nagydíj, a második szabadedzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | Lando Norris | McLaren Mercedes | 1:23.517 | 24 | |
2 | Oscar Piastri | McLaren Mercedes | 1:23.751 | +0.234 | 27 |
3 | Nico Hulkenberg | Haas Ferrari | 1:23.979 | +0.462 | 27 |
4 | Carlos Sainz | Ferrari | 1:24.099 | +0.582 | 27 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:24.119 | +0.602 | 27 |
6 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:24.201 | +0.684 | 27 |
7 | Valtteri Bottas | Kick Sauber Ferrari | 1:24.230 | +0.713 | 23 |
8 | Kevin Magnussen | Haas Ferrari | 1:24.235 | +0.718 | 24 |
9 | Alexander Albon | Williams Mercedes | 1:24.269 | +0.752 | 21 |
10 | Yuki Tsunoda | RB Honda RBPT | 1:24.497 | +0.980 | 27 |
11 | Liam Lawson | RB Honda RBPT | 1:24.503 | +0.986 | 24 |
12 | Pierre Gasly | Alpine Renault | 1:24.517 | +1.000 | 26 |
13 | George Russell | Mercedes | 1:24.534 | +1.017 | 23 |
14 | Sergio Perez | Red Bull Racing Honda RBPT | 1:24.555 | +1.038 | 26 |
15 | Zhou Guanyu | Kick Sauber Ferrari | 1:24.557 | +1.040 | 22 |
16 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco Mercedes | 1:24.574 | +1.057 | 24 |
17 | Max Verstappen | Red Bull Racing Honda RBPT | 1:24.598 | +1.081 | 25 |
18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco Mercedes | 1:24.686 | +1.169 | 28 |
19 | Jack Doohan | Alpine Renault | 1:24.961 | +1.444 | 26 |
20 | Franco Colapinto | Williams Mercedes | 1:25.265 | +1.748 | 10 |