Jelenleg őszi szünetét tölti a Formula-1-es mezőny, október második felében azonban megindul a 2024-es szezon utolsó negyede az USA Nagydíjjal. Bár sprintes hétvége lesz az austini, a négyhetes szünet miatt sokan azt várják, hogy a legtöbb alakulat fejlesztésekkel fog készülni a texasi fordulóra.
A Red Bull részéről nemrég bizonytalanul nyilatkoztak ennek kapcsán, Christian Horner csapatfőnök azonban az F1 Nation podcast adásában elmondta, mit várnak az austini újításaiktól, hogyan teszi rendbe az utóbbi időben problémás RB20-ast:
„Szerintem minden csapat számára ez egy természetes időpont arra az évben, hogy mindenki hozzon valamit Austinba. Azt halljuk, hogy a Ferrari valami jelentőssel készül. Szerintem a McLaren és a Mercedes is mind vinni fog valamit.”
„Úgy vélem, mi azt fogjuk tenni, hogy építkezünk arra, ahogy elkezdtük megérteni és tisztábban látni a képet Monza óta, és olyan autót vinni oda, amely kiegyensúlyozott a két tengelye között. Az önbizalmat kelt a pilótában.”
„Nagyon más kihívást jelent a pálya: az első szektor nagy tempójú, néhány részét újra is aszfaltozták, szóval az egy újabb változó. Ráadásul sprinthétvégéről beszélünk, úgyhogy egyből bele kell találnod. Ezeket a tényezőket mind figyelembe kell venni. Az egész csapat hihetetlenül keményen dolgozik, hogy megértsük a gondokat, megoldjuk őket és remélhetőleg orvosoljuk őket az autón Austinra.”
Mint a 90-es évek Benettonja az F1-ben
Horner azt az állítását is megismételte, hogy a jelenlegi problémáik egy része egy 2023-as félresikerült újításra vezethető vissza, és azt is részletezte, miért tudott ennek ellenére is domináns teljesítményt nyújtani tavaly Max Verstappen:
„Úgy gondolom, láthattunk néhány aerodinamikai problémát, amelyek ha lehántjuk a hagyma héjának rétegeit, valójában már 2023-ra visszanyúlnak. Úgy vélem, Max azon képessége miatt, hogy képes a problémákat áthidalva vezetni, tudta ezt kezelni, míg Checót jobban érintette.”
„Majdnem olyan szinten kicsit, mint amilyen a Benetton volt a 90-es évek elején. Michael [Schumahcer] el tudta vezetni az autót, míg bárki más ült bele még, úgy tűnt, szenved vele” – vont párhuzamot a Red Bull-vezér.
„Maxnak megvan az a képessége, hogy elvezessen egy autót az ilyesfajta érzékenységgel. Láttuk ennek jeleit Monzához közeledve is, de amikor levesszük a leszorítóerőt. akkor világított rá ténylegesen, mennyire nincs egyensúlyban az első és a hátsó tengely. A számok, amelyeket a pályán vártunk, mérföldekre voltak a szimulációs eszközeinkéitől.”