A Szingapúri Nagydíj után közel négyhetes szünetet tart az F1, a következő futamra október 20-án kerül sor az Egyesült Államokban, a Circuit of the Americas versenypályán.
Ez a második jelentős szünet, amellyel a mezőny tagjai augusztus eleje óta szembesülnek. A hagyományos nyári szünettel ellentétben azonban a csapatokra most nem vonatkozik a kötelező leállás, ami azt jelenti, hogy folytathatják az autóik fejlesztését.
Miután a Red Bull az Azerbajdzsáni Nagydíjon egy új padlólemezt vetett be, hogy visszanyerje a korábbi formáját, most az Austinban megrendezésre kerülő futam előtt értékeli a fejlesztési lehetőségeket.
„Ez szabadságot ad nekünk arra, hogy potenciálisan többet tegyünk” – mondta Paul Monaghan vezető mérnök a fejlesztősekről a szünet kapcsán.
„Persze nem kényszeríted magad arra, hogy mindenképpen fejlessz, a fegyelmezett megközelítés az, hogy azt mondjuk: 'Elég értékes-e ahhoz, hogy elköltsük a pénzt, hogy megcsináljuk, hogy elvigyük Austinba?”
Monaghan kiemelte, hogy az USA-ban megrendezendő sprinthétvége további bonyodalmakat okoz.
„Ne felejtsük el, hogy Austin egy sprintverseny, szóval csak az egyetlen szabadedzésen lehet kipróbálni az újításokat, és aztán jön az, hogy oké, igen, vagy oké, nem. Megtartjuk, vagy nem tartjuk meg?” – mondta.
„Szóval az Austinnal kapcsolatos döntések csapatfüggőek, és főleg a magabiztosságon múlnak. Majd ha odaérünk (és elég nagylelkűnek érzem magam), akkor elmondom, hogy mi mit csináltunk.”