A McLaren a szezon második negyedétől kezdve folyamatosan futamgyőzelemre, most pedig már világbajnoki címre esélyes konstrukciónak számít a Formula-1-nek. A konstruktőri titulusra az általános vélekedés szerint már inkább ők a favoritok, nem pedig a Red Bull, s akár még Lando Norris is ledolgozhatja a 62 pontos hátrányát Max Verstappennel szemben.
Pedig a McLaren nem túl sok jelentős fejlesztéssel állt elő eddig idén. A legnagyobb csomagot Miamiban vetették be, annak köszönhetően ugrottak a közvetlen élbolyba, azt követően viszont a csapat bevallása szerint Zandvoortban jött csak az újabb komolyabb újítási hullám.
Idő közben egy padlólemez is későbbi bevetésre vár, a McLaren azonban óvatos. A wokingiak ugyanis nem akarnak ugyanabba a gödörbe belelépni, mint tette azt számos riválisuk a 2024-es szezon során: nevezetesen abba, hogy egy fejlesztésük félresikerül. Így járt Barcelonában a Ferrari, a Red Bullnál sem működnek megfelelően az újítások, a Mercedesnél még mindig bizonytalanok a spái padlólemez kapcsán, az Aston Martin pedig saját bevallása szerint is sokszor rossz útra tévedt.
Andrea Stella, a McLaren F1-es csapatfőnöke elmondta: csak akkor akarják majd bevetni az új padlólemezt, ha már teljesen biztosak abban, hogy az működik és káros mellékhatással sem jár a felszerelése az MCL38-asra:
„Nem hoztunk jelentős fejlesztést Miami óta. A következő releváns fejlesztési csomag, amely nem volt akkora, mint a Miamiban bevetett, Zandvoortban érkezett, és nem tartalmazta a teljes padlólemezt, csak egy részletet, és az autó más részeit” – magyarázta Stella a Motorsport.com hasábjain.
„De oka van annak, hogy miért nem hoztunk el néhány fejlesztést: mert azt látjuk, hogy ha megnyomtuk volna a ’mehet’ gombot, akkor kételyeink támadhattak volna, amikor teljes méretben teszteljük ezeket az alkatrészeket az igazi autón. Úgyhogy időt szánunk arra, hogy meggyőzzük magunkat arról, hogy a fejlesztés elég érett ahhoz, hogy a pályára vigyük.”
Stella szerint amúgy nagyon szoros a mezőny, a hollandiai dominanciájuk inkább kivételt jelentett, Monza viszont azt mutatja, hogy a McLaren immár mindenhol gyorsnak számít.
„Úgy vélem, a rajtrácsot valójában az határozza meg, hogy a pilóták mindenhol ki tudják-e sajtolni a maximumot az elérhető tapadásból, nem pedig az, hogy domináns lenne az autó. Ha megnézzük a köridőt, nem pedig csak azt, hogy első és második helyen végeztünk, akkor láthatjuk, hogy a leggyorsabb négy csapat minden pilótája olyan helyzetben volt, hogy elhozza az első rajtpozíciót.”