DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Russell: Jó stratégiával és rajttal versenyben lehetünk a McLarenekkel

Bár a negyedik helyről vághat neki a nagydíjnak, Russell szerint harcban lehet a domináns McLarennel. Azt is elárulta, miért ekkora kihívás jó tartományba hozni az abroncsokat.

A pole-pozíciót tűzte ki célul, végül csak a negyedik rajtkockából várhatja a lámpák kialvását a Holland Nagydíjon George Russell. Bár a Mercedes fiatal britje az időmérő első felvonásában nem volt elégedett a W15-tel, a soron következő két etapra megtalálta a jó beállítást. Csapattársa, Lewis Hamilton már a Q2-ben távozni kényszerült az abroncsok túlhevülése miatt.

„Nagy megkönnyebbülés volt túlesni a Q1-en” – értékelt Russell a Formula.hu helyszíni jelenlétében. „Elképesztőnek találom, hogy milyen gyorsan tudnak változni a dolgok: a Q2-ben a köröm talán elégségesnek érződött, mégis a McLaren szintjén volt az időm. Emiatt a Q3-ban úgy éreztem, meglehet a pole-pozíció – a tempó mégsem volt elég hozzá. Jó munkát végeztünk, hiszen az autónak megvan a teljesítménye: közeledünk a Red Bullra, távolodunk a középmezőnytől.”



„A probléma az, hogy a McLaren ugyan akkora ütemben fejlődik, mint mi” – folytatta a brit. „A köröm erős volt, Lando szintjével is felért, javult az egyéni legjobb időm… Azonban túlmelegedtek az abroncsok és tempót vesztettem a pálya második felén. Nem aggódom a holnap miatt, a negyedik jó helyezés a rajthoz.”

Mi okozta a sok gumiproblémát?

Toto Wolff csapatfőnök szerint nem csak Hamilton, de más pilótáknak is gondot okozott az abroncsok hőmérsékletének szinten tartása – Russell elárulta, miért ekkora kihívás a gumik kezelése: „Egy gyorskört mindig úgy kell elkezdeni, hogy az elején olyan hidegek az abroncsok, amennyire csak lehetséges – de, ha akár csak egy fokkal a limit alá csökken, fél másodpercet is veszíthetsz.”

„Ha pedig egy fokkal melegebb ennél, tizedeket vesztesz. Ezen a nagyon vékony jégen kell táncolni: olyan, amikor lépésről lépésre közeledsz egy szakadék pereméhez, de ha egy kicsit is túl közel mész, leesel. Ezért ekkora kihívás a gumikat a megfelelő hőmérsékleten tartani.”

Kilátások a futamra

Bár utolsó gyorsköre több, mint fél másodperces lemaradást eredményezett Norris körétől, Russell bizakodó – szerinte a következő komponensekkel ismét fogható lesz a wokingi istálló: „Úgy hiszem, tudok majd a McLarenekkel harcolni. Ők voltak a leggyorsabbak az elmúlt néhány versenyen, Spában is Piastri volt a legerősebb. Ám itt is láthattuk, egy jó stratégiával és egy erős rajttal meg lehet őket fogni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: