Jövő nyáron mutatják be a Brad Pitt főszereplésével készülő F1 című filmet, melynek producerei között a hollywoodi filmsztár mellett Lewis Hamilton neve is feltűnik. A hétszeres világbajnok emellett tanácsadóként is szerepet vállal Joseph Kosinski filmjében, sőt azt is felmérte, mire lehet számítani a 60 éves színésztől a volán mögött.
„Elmentünk egy Los Angeles-i pályára, beültem az anyósülésre, ő pedig vezetett” – árulta el Hamilton az Esquire magazinnak adott exkluzív interjújában. „Fiatalabb koromban vezetéstechnikai tréner voltam, ezzel kerestem pénzt részmunkaidőben a versenyzés mellett, szóval a jó ég tudja, hány olyan sofőr mellett ültem, aki nem volt versenyző.”
„Azonnal el lehet különíteni a jókat és a rosszakat. Ő azonnal belejött, látszott rajta, hogy megvan benne, ami kell, egyszerűen a DNS-ében van” – mondta Hamilton, akit arról is megkérdeztek, képes lehet-e Pitt hitelesen adni az F1-es versenyzőt a vásznon: „Igen, de szerintem ehhez idő kell. Végső soron arról szól a történet, hogy egy ötven év körüli fickó beugrik, és harcba száll velünk, fiatalokkal.”
„Ez egyszerűen nem így megy. De aztán elkezdtünk beszélgetni, hogy hogyan csinálnánk ezt? Mennyi edzést kellene végezned ahhoz, hogy tényleg képes legyél visszatérni, és ugyanúgy harcolni, illetve reagálni? Nagyon sok részletet kellett átgondolni” – fejtette ki a brit, aki az Oscar-jelölt forgatókönyvíróval, Ehren Krugerrel is együtt dolgozott.
„Ehren rengeteg kutatást végzett, sok futamot megnézett, el is jött egy csomó versenyre, aztán megírta a forgatókönyvet” – idézte fel Hamilton. „Le is ültünk egymással és beszélgettünk arról, hogy miről is szól a versenyzés. Aztán amikor megírta a forgatókönyvet, újra leültem vele, és kiemeltem a baromságokat, amelyek nem tűnnek valóságosnak, és nem arról szólnak, amiről az F1 szól, így megpróbáltam biztosítani, hogy a lehető leghitelesebb legyen.”
Amikor arról kérdezték, mit jelölt meg „baromságként”, Hamilton példát is hozott: „Alapvetően versenyszituációkat, a mérnökök által használt szakzsargont, de leginkább az olyan szakaszokat, ami előzéseket, kiállásokat, stratégiákat és hasonlókat mutat be. Mintha lett volna benne egy olyan baleset, amikor az autó a falnak ütközik, átfordul, majd a kerekein landol és továbbmegy. Ez nem történhet meg az F1-ben.”