Két kilogrammal emelik a minimumsúly határát 2025-re, ami azt jelenti, hogy a versenyzők is kicsit egyszerűbb helyzetbe kerülnek – ami egyesek számára nagyon fontos szempont lehet, hiszen a magasabb pilótáknak meglehetősen nehéz tartani magukat az előírt kilogrammokhoz.
„Nekem az evés mellett a felszedett izomtömeggel is óvatosan kellett bánnom, de mindig a súlyhatáron mozogtam” – mondta Carlos Sainz, aki nem számít magasnak a versenyzők között.
„De el tudom képzelni, hogy Nico (Hülkenberg), Esteban (Ocon), vagy (George) Russell milyen helyzetben van, én nem lennék túl boldog, ha 180 centiméter magas lennék. Szóval megértem, hogy a nehezebb vagy magasabb pilóták számára valószínűleg könnyítés, mert mindig jobban szenvedtek a súlyhatárral, mint egy átlagos magasságú versenyző, például én” – tette hozzá a spanyol.
Az edzés és az izomtömeg növelése valóban fontos szempont: az F1-es pilóták nem erősíthetik magukat korlátlanul, mert az izom súlya miatt egyszerűen túl nehézzé válnának, ez pedig egy olyan korlát, ami hasonló megkötéseket jelent, mint az, hogy oda kell figyelniük az étrendjükre.
„Nekünk, átlagos magasságú versenyzőknek is jobb, hogy egy kicsit szabadabbak lehetünk, és olyan sportolók lehetünk, amilyennek lennünk kell, nem kell arra figyelni, hogy az edzés során ne szedjünk fel túl sok izmot” – értett egyet Sainzcal Daniel Ricciardo.
„Egy kicsit szabadabban edzhetünk, és ez nagy előnyökkel jár. A magas pilóták pedig nem tehetnek arról, hogy magasak, szóval az egy kicsit sportszerűtlen, amikor mondjuk dehidratálniuk kell magukat azért, hogy meglegyen a kellő súlyuk” – mutatott rá egy fontos problémára az ausztrál.
Egy F1-es pilóta valahol 70 kg körül mozog átlagosan, Sainz és Ricciardo 65 kg körül mérlegel, de például Nico Hülkenberg 75 kg felett is járhat a magassága miatt.