DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 8. vasárnap
F1

Oconék elmagyarázták a Q1-es blamát

Nem gurultak pályára az Alpine-ok az F1-es Magyar Nagydíj első időmérős szakaszának végén, a javuló körülmények miatt pedig az utolsó két helyen estek ki.

Nyilván Sergio Perez újabb autótörése és George Russell meglepő búcsúja szolgáltatta a fő szenzációt a szombati időmérő első felvonásában a Formula-1-es Magyar Nagydíjon, de hozzájuk hasonlóan nagyot betlizett az Alpine is.

Az enstone-i istálló versenyzői ugyanis egyedüliként a bokszban maradtak az utolsó percekben, miközben a pálya állapota folyamatosan javult a korábban szemerkélő eső után. Ez pedig azt eredményezte, hogy Esteban Ocon és Pierre Gasly az utolsó két helyen esett ki, és az utolsó rajtsor lett az övék a vasárnapi futamra.

f1-ocon-alpine-hun-day2-1



Ocon érthetően frusztrált volt a döntés miatt, miközben a várakozásokon felül teljesítettek addig: „A tizedik helyen álltunk, amikor a pályán voltunk, és azt gondoltuk, hogy talán a 16-18. helyen fogunk zárni, így nyilván mindent beleadtunk a Q1-ben. De a 10. és 12. helyeken álltunk, szóval jobban alakult a dolog, mint vártuk” – idézi a franciát a Motorsport.com portál.

„Jó munkát végeztünk addig, de nem voltunk kint, amikor a legjobbak voltak a körülmények. És most már zsinórban a második hétvégén követünk el ilyen stratégiai hibát. Három évvel ezelőtt még jó döntéseket hoztunk.”

„Ma nem tudom, mit csináltunk rosszul, de egyértelműen nem voltunk elég jók, főleg az autónk teljesítményének fényében. Tökéletesen kell csinálnunk a dolgainkat, ma pedig továbbjuthattunk volna a Q2-be.”

Ocon megjegyezte: gumit akartak spórolni az Alpine-nál, és a  versenyirányítás döntése, miszerint nem engedi használni a nyitható hátsó szárnyat, szintén hozzájárult a hibás döntésükhöz: „A csapat úgy határozott, nem megyünk ki és megóvjuk az utolsó szett lágy gumit a Q2-re. A DRS-t nem engedték használni, szóval talán emiatt is gondolta azt a csapat, hogy nem fogunk tudni javítani. Szigorú volt a döntés, én pedig bíztam a csapatban.”

f1-ocon-alpine-hun-day2-2

A csapattárs Gasly is hasonlóan összegezte a történteket: „Teljesen elrontottuk a mait, hiba volt, aminek eredményeként lemaradtunk. Amikor ilyenek a körülmények, amikor szárad a nedves pálya, általában adódnak lehetőségek, és ezeket az esélyeket kell megragadnunk. Egyszerűen jobban kell teljesítenünk.”

Az Alpine F1-es csapatfőnöke, Bruno Famin is elismerte, hogy óriásit hibáztak a Q1-ben: „Ami történt, hogy adódott egy érdekes lehetőségünk, és aztán elkövettünk egy nagy hibát. Rosszul mértük fel a helyzetet.”

„Azt gondoltuk, hogy a nedves pálya nem fog eléggé felszáradni ahhoz, hogy javítani lehessen a köridőn, miközben nem álltunk rosszul, készen álltunk a Q2-re. Úgy gondolom, megpróbáltunk megőrizni egy friss szett gumit, de eközben elfeledkeztünk a nagy képről. Egy percünk volt reagálni a javuló első szektoridők és a pályára való kihajtás között, és igen, nagyot hibáztunk.”

„Tanulnunk kell ebből, változtatnunk a folyamatainkon, talán a döntéseinken, hogy ilyen hiba ne fordulhasson elő többet. Az utolsó percben már láttuk, mi fog történni, rájöttünk, hogy hibát követtünk el.”

FRISSÍTÉS: Gasly a 20. rajthely helyett csak a bokszutcából fog rajtolni, miután az Alpine úgy döntött, beszerel az autójába egy új akkumulátort, amellyel már túllépi a szezonban megengedett mennyiséget, amiért automatikusan bokszutcai start jár a szabályok szerint.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: