DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 12. kedd
F1

„Messze vagyunk, ennyit tudunk” – Ferrari

Carlos Sainz szerint a módosított padlólemezzel együtt is változatlan a hátrányuk, Charles Leclerc az idény eleji tempót hiányolja – főnökük azonban dobogót remél.

Eddig újabb csalódáskeltő hétvégét teljesít a Ferrari a Formula-1-es Magyar Nagydíjon, ahol a szombati időmérőn Carlos Sainz a negyedik, Charles Leclerc pedig a hatodik helyre kvalifikálta magát. Ezzel a Hungaroringen is a harmadik-negyedik erőnek tűnik a Scuderia, amely hiába módosította némileg a Barcelonában bevetett és azóta a tempós részeken pattogást generáló padlólemezét, Sainz szerint nem igazán érződik tempóban az előrelépés:

„Ugyanolyan hátrányban vagyunk, mint a legutóbbi három vagy négy versenyen, ugyanannyi százaléknyi köridő hiányzik. Szóval még ha jól is működik az új csomag, ez azt mutatja, hogy még mindig messze vagyunk” – idézi a spanyolt a PlanetF1.com.

f1-sainz-ferrari-hun-1



Sainz amúgy úgy érzi, hogy a negyedik rajthely volt az elérhető legjobb, a vasárnapi esélyeket illetően viszont némileg bizakodóbb: „Holnap rendkívül koncentráltnak kell lennünk az egész futamon, mert adódhatnak lehetőségek, és biztosra kell mennünk, hogy lecsapjunk ezekre.”

A háromszoros nagydíjgyőztes arról is beszélt, minek volt köszönhető, hogy pénteken az első szabadedzést még az élen zárta: „Nagyon magas hőmérséklet mellett, úgy tűnik, kicsit közelebb tudunk kerülni az éllovasokhoz, de amint lehűlt az idő, három-négy tized volt a hátrányunk Landóhoz képest egész hétvégén.”

 

Leclerc: Messze a McLaren és a Red Bull

A csapattárs Leclerc szerint nagyjából ott a helyük az erősorrendben, amit a kvalifikáció mutat: „A negyedik, talán a harmadik leggyorsabb autó a miénk. Nagyon hasonlóan állunk a Mercedeshez… de sajnos a McLaren és a Red Bull jócskán előttünk jár.”

„Már a hétvége előtt is tudtam, hogy többre van szükségünk ahhoz, hogy visszatérjünk a McLaren és a Red Bull szintjére” – folytatta a monacói pilóta. „De úgy vélem, a legjobb, amit tehetünk ezen a hétvégén, hogy kihozzuk mindenből a maximumot, és szerintem eddig ezt is tesszük.”

f1-leclerc-ferrari-hun-1

„A legnagyobb probléma most, hogy nem elég a teljesítményünk ahhoz, hogy sokkal jobbat érjünk el. Úgyhogy erre fogunk koncentrálni a fejlesztésekkel a jövőre nézve” – fogalmazott Leclerc, aki az időmérő kapcsán megjegyezte, hogy egy hellyel előrébb is kerülhetett volna:

„Jobban frusztrál összességében a teljesítményünk hiánya. Úgy gondolom, Carlos nagyon jól vezet ezen a hétvégén. Negyedik lett, amiről úgy vélem, az autónk tényleges pozíciója, és igazán jó munkát végzett.”

„Én hatodik lettem kicsit lemaradva, nem volt túl tiszta a köröm. Az ötödik helyezés elérhető lett volna részemről, de a negyedik és ötödik pozíció volt a legjobb, amiben csapatként reménykedhettünk. A legnagyobb probléma, hogy nincs meg az a tempónk, mint a szezon elején.”

 

De így is elérhető a dobogó?

A maranellóiak F1-es csapatfőnöke, Frederic Vasseur is úgy érzi, hogy a hungaroringi időmérő a valós viszonyokat tükrözi, a versenytempójuk alapján azonban a dobogót nem tartja elérhetetlennek a mogyoródi viadalon:

f1-ferrari-leclerc-sainz-hun

„A mai eredmény jól tükrözi a csapatok közötti erősorrendet. A McLaren minden körülmények között gyors volt, és megérdemlik az első sort, míg nekünk magunkra kell fókuszálnunk” – nyilatkozta Vasseur a csapat közleményében.

„A szabadedzésen csaknem 60 fokos volt az aszfalt hőmérséklete, aztán az időmérőn volt egy enyhe zápor az elején és sokkal hűvösebb is volt, ami miatt nehezebb volt menedzselni az edzést, még ha a körülmények mindenki számára azonosak is voltak.”

„Természetesen jobb lett volna közelebbről indulni az elejéhez, de a negyedik és hatodik helyről is szép pontokat szerezhetünk és célba vehetjük a dobogót, mivel úgy gondoljuk, versenyképes a versenytempónk.”

„Már nem annyira nehéz itt előzni, mint korábban, főleg a második DRS-zónával, szóval meglátjuk, mire leszünk képesek a futamon, ami a gumikezelésről fog szólni, mivel újra meleget jósolnak. Egyértelmű, hogy tovább kell hajtanunk az autófejlesztést, hogy elkapjuk az élen állókat, de addig is maximalizálnunk kell a begyűjtött pontok számát a versenyen.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: