Nem várt kellemetlen mellékhatással járt a Ferrari Spanyol Nagydíjon bevetett, elsősorban egy új padlólemezt tartalmazó fejlesztési csomagja, amely ugyan a csapat állítása szerint hozta a várt előrelépést, ugyanakkor visszatért a nagy tempójú részeken a pattogás.
Emiatt a Scuderia a két héttel ezelőtti silverstone-i forduló pénteki edzésein összehasonlító teszteket végzett, amely után úgy határozott, hogy visszatérnek a korábbi, imolai verzióhoz. Teljesen azonban nem kukázták a barcelonai padlólemezt, sőt a Hungaroringen újra azt fogják bevetni – igaz, módosítottak rajta kicsit.
Minderről Carlos Sainz is beszélt az F1-es Magyar Nagydíj médianapján: „A csapat végrehajtott egy nagyon kis módosítást a padlólemezen, amelytől azt reméljük, hogy segíthet megoldani a problémákat, amelyekkel küzdöttünk az utóbbi időben.”
„Hogy működni fog-e vagy sem, ahhoz némi idő kell, hogy lássuk. Valószínűleg szükségünk lesz erre a hétvégére az elemzéshez. A csapat gőzerővel dolgozik azért, hogy visszafordítsa a helyzetet, mert nyilvánvalóan jobban fejlesztettek a riválisaink, mi pedig most próbálunk visszatérni a harcba.”
A csapattárs Charles Leclerc is beszélt természetesen az elmúlt időszak nehézségeiről, amely kapcsán elárulta, hogy extrém beállításokkal kísérletezve igyekezett úrrá lenni a pattogáson: „Monacóig nagyon jó volt a fejlődési ütemünk, és mint azt korábban sokszor elmondtam, valószínűleg csapatként mi értük a legtöbb fejlődést a tavalyi monzai futam óta Monacóig.”
„Aztán Montrealban volt néhány problémánk az erőforrással a versenyen, ami nyilván egy jó eredményünkbe került, aztán szerintem Barcelonában és utána jött a fordulópont. Jött egy fejlesztésünk, amellyel visszatért a pattogás, és a magam részéről főleg onnantól kezdve elég extrémen változtattam a beállításokon, hogy megpróbáljam kiküszöbölni a problémát.”
„Megfizetjük ennek az árát az eredményekkel, viszont sokat megtudsz a gondokról, ami szerintem segíteni fog nekünk a visszavágásban már a mostani hétvégétől kezdve. Nagyon fontos számunkra, hogy a lehető legkevesebb versenyt veszítsük el a problémák megértésével, de szerintem most már értjük őket, és biztos vagyok benne, hogy a mostani futamtól kezdve maximalizálhatjuk a pontokat és ez inspirálhat minket a szezon további részére nézve is.”
Leclerc elismerte, hogy a szűk és lassú kanyarokat felvonultató nyomvonala révén a Hungaroring nem a legjobb helyszín a változtatások felmérésére, de így is látják azért az értékeket, viszont az egy hét múlva esedékes Belga Nagydíj és Spa-Francorchamps komolyabb teszt lesz számukra.
Ami pedig a magyarországi esélyeiket illeti, Leclerc óvatosan fogalmazott: „Úgy vélem, nagyon nehéz ezt megválaszolni, mert egyik hétvégéről a másikra a két-három élcsapat között legfeljebb egy-két tized a különbség” – mutatott rá a monacói, aki hozzátette, hogy persze a legmagasabbra céloznak, és nem lát rá okot, hogy ha mindent optimalizálnak, miért ne térhetnének vissza az évad eleji formájukhoz.