Felhős időben, de a korábbi esőzések ellenére száraz aszfalton kezdődött meg a Formula-1-es Brit Nagydíj hétvégéje Silverstone-ban. Az első szabadedzésen négy fiatal is lehetőséget kapott: a Red Bullnál Isack Hadjar vezette Sergio Perez autóját, az Alpine-nál Jack Doohan Pierre Gasly helyén tűnt fel, a Williamsnél Franco Colapinto teljesítette első F1-es tréningjét Logan Sargeant gépében, míg a Haasnál a 2025-re frissen bejelentett Oliver Bearman ült be Kevin Magnussen autójába.
Nem sokáig körözhetett zavartalanul a mezőny: még az első tíz percben jártunk, amikor Yuki Tsunoda pörgött meg, és mivel a kavicságyban ragadt a Visa Cash App RB autója, előkerültek a piros zászlók. Nagyjából nyolc percet vett igénybe az autó mentése, utána háromnegyed órával a vége előtt folytatódhatott az edzés.
A többség a kemény gumikon kezdte meg a munkát, ezeken pedig jó tempót mutatott a Mercedes: George Russell vezetett eleinte, majd Lewis Hamilton vette át tőle az első pozíciót – hogy aztán a félidőhöz érve mindkettejüket megelőzze Carlos Sainz a Ferrarival. Ezután a közepes abroncsok jutottak főszerephez: Max Verstappen állt az élre, mögötte Russell és Charles Leclerc sorakozott.
A középmezőnyből többen felrakták korábban is a lágy gumikat, az élcsapatok közül viszont a McLareneken tűntek fel először: Oscar Piastri, majd Lando Norris ugrott fel az első helyre. Piastrinak ellenben gondja akadt az utolsó percekhez érve: az ausztrál a kormányszervóra panaszkodott és hidraulikai problémát gyanított a rádióban, és emiatt nem is tudott visszaevickélni a bokszba, a bejárat előtt leállt az autója.
Norris 1:27,420-as idejével azonban a McLaren hazai pilótája végül behúzta az első helyet, csapattársa elé viszont befért Lance Stroll. Az eredményeket árnyalja, hogy az Aston Martinok is feltették a lágy gumikat – Fernando Alonso hatodik lett velük –, a negyedik helyet elérő Verstappen, valamint a mögötte következő Mercedesek és Ferrarik nem. A beugrók közül amúgy Bearman szerepelt a legjobban a 14. helyen, Doohan, Colapinto és az alig néhány kört teljesítő Hadjar a sor végén, utóbbi a legvégén majdnem nagy balesetbe keveredett Norrisszal.
Az 1. szabadedzés végeredménye:
1. | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 1'27.420 | |
2. | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1'27.554 | 0.134 |
3. | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 1'27.631 | 0.211 |
4. | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 1'27.729 | 0.309 |
5. | George Russell | Mercedes | 1'27.738 | 0.318 |
6. | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 1'27.794 | 0.374 |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1'27.858 | 0.438 |
8. | Charles Leclerc | Ferrari | 1'27.903 | 0.483 |
9. | Carlos Sainz | Ferrari | 1'27.925 | 0.505 |
10. | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1'27.974 | 0.554 |
11. | Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | 1'28.082 | 0.662 |
12. | Valtteri Bottas | Sauber/Ferrari | 1'28.254 | 0.834 |
13. | Daniel Ricciardo | RB/Honda RBPT | 1'28.477 | 1.057 |
14. | Oliver Bearman | Haas/Ferrari | 1'28.536 | 1.116 |
15. | Zhou Guanyu | Sauber/Ferrari | 1'28.590 | 1.170 |
16. | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 1'28.649 | 1.229 |
17. | Jack Doohan | Alpine/Renault | 1'28.735 | 1.315 |
18. | Franco Colapinto | Williams/Mercedes | 1'29.078 | 1.658 |
19. | Isack Hadjar | Red Bull/Honda RBPT | 1'29.270 | 1.850 |
20. | Yuki Tsunoda | RB/Honda RBPT | 1'29.864 | 2.444 |