DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 29. szombat
F1

Elérte a fejlesztési plafont F1-es autójával a Red Bull?

Verstappen újításokat sürget, hogy javuljon a teljesítményük – az energiaitalosok mérnöke szerint azonban lehet, hogy közelítenek annak maximumához.

A Red Bull hasonlóan domináns formában kezdte a 2024-es Formula-1-es szezont, amilyennel az előző évet lehozta. Azóta azonban érezhetően elolvadt Max Verstappenék előnye: bár a holland nyert például Imolában, Montrealban és legutóbb Barcelonában is, a riválisok közelebb értek, sőt egyes vélekedések szerint már valójában a McLaren rendelkezik a legjobb autóval.

Verstappen a Spanyol Nagydíjon aratott győzelme után jelezte is, hogy nem támaszkodhatnak mindig arra, hogy rendre hibátlan munkát végeznek csapatként, igenis szükség van az autó teljesítményének javítására is fejlesztésekkel.

f1-redbull-barcelona-2



„A McLaren nyilvánvalóan néhány hete már nagyon erős” – fogalmazott a vb-éllovas. „Nem arról van szó, hogy hirtelen aggódni kezdtem emiatt, de már hetek óta mondom, hogy több teljesítményt kell hoznunk az autóhoz, és ezt a csapatban is mindenki tudja. De egyelőre úgy fest, körülöttünk mindenki több fejlesztést hoz, mint mi. Természetesen dolgoznunk kell ezen, hogy több teljesítményt találjunk az autónkban.”

Arra a kérdésre, hogy ez azt jelenti-e, hogy a Red Bull egy helyben áll, miközben a többi istálló fejleszt, Verstappen így reflektált: „Nem, természetesen fejlesztünk az autón, de talán jelenleg nem eléggé a riválisokhoz képest” – idézi a pilótát a Motorsport.com portál.

A Red Bull egyébként a Spanyol Nagydíjon is bevetett újításokat az RB20-ason, de korántsem volt olyan jelentős és átfogó a csomag, mint amit például a Ferrarinál vagy akár a Visa Cash App RB-nél láthattunk – a részletekről itt írtunk bővebben.

Paul Monaghan, a Red Bull vezető mérnöke pedig utalást is tett arra, hogy lehet, hogy egyre laposabb lesz a fejlesztési görbéjük. A szakember konkrétan az „aszimptotikus” jelzőt használta, ami nagyjából azt jelenti, hogy ahogy közelítik az autó teljesítményének maximumát, úgy válnak egyre kisebbé az egyes fejlesztésekkel elérhető előrelépések.

f1-redbull-barcelona-1

Márpedig alighanem a Red Bull jár a legközelebb ahhoz, hogy elérjék a jelenlegi szabályrendszerből és koncepcióból kihozható teljesítmény csúcspontját, hiszen ők éreztek rá a legjobban és a leghamarabb az előírásokra. Ráadásul bizonyos mértékig meg is van kötve a csapatok keze:

„A szabályok erősen korlátoznak. A költséglimit is. A végtelenségig panaszkodhatnék ezekre, de értelmetlenül untatnék vele mindenkit. De lehet, hogy elérjük a plafont ezekkel a szabályokkal” – fogalmazott Monaghan, hozzátéve, hogy közben lassan azon is gondolkodniuk kell, hogyan és milyen ütemben csoportosítsák át az erőforrásaikat a 2025-ös autó tervezésére.

 

Összezár az F1-es mezőny

A Red Bull F1-es csapatfőnöke, Christian Horner szokta előszeretettel hangoztatni, hogy a változatlan szabályok révén arra számít, hogy idővel egyre jobban összerázódik az élboly. Horner most ismét elmondta, hogy a 2023-as lehengerlő idényük egyedülálló volt, jelenleg viszont valóban közelednek egymáshoz az alakulatok:

„Emlékszem, amikor először megérkeztem a Formula-1-be, Ron Dennis azt mondta, azzal érvelt a bizottsági ülésen, hogy ha szoros versenyzést akarnak, akkor hagyják békén a szabályokat, és akkor mindenki konvergálni egymáshoz. Pontosan ezt látjuk most is. És akkor 2026-ra majd mindezt felborítjuk!”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: