Max Verstappen idei hetedik győzelmét hozta ugyan a Formula-1-es Spanyol Nagydíj vasárnap, mégis egyre több pilóta és csapatvezető érzi úgy, hogy Barcelonában nem a Red Bullé, hanem valójában a Lando Norris révén a pole-ból indulva második helyet szerző McLarené volt a leggyorsabb konstrukció.
Ebben egyetértett a futam után a két érintett versenyző. Verstappen szerint ha nem kerülnek Norris elé a rajtnál, valószínűleg a végső sorrend is fordított lett volna közöttük, éppen ezért jelezte a Red Bullnak, hogy tempó is kell, nem támaszkodhatnak mindig arra, hogy hibátlanul dolgoznak. Norris pedig önkritikusan úgy nyilatkozott, hogy nem megnyerhette volna, hanem meg is kellett volna nyernie a versenyt, mert a McLaren volt a leggyorsabb.
Úgy fest, ebben egy harmadik istálló, a Ferrari pilótája, Carlos Sainz is egyetértett, a spanyol szerint ugyanis jelen pillanatban nincs gyenge pontja az MCL38-asnak: „Őszintén szólva úgy gondolom, jelenleg a McLarené a legkiegyensúlyozottabb autó” – idézi Sainzt a Motorsport.com. „Úgy vélem, a Red Bull küszködik bizonyos pályákon. Akárcsak mi.”
„A McLaren mindenhol gyors: gyorsak a lassú kanyarokban, teli gázzal mentek a 3-asban és a 9-esben, és az 5-ösben is ők voltak a leggyorsabbak. Szóval nem látni, hogy pillanatnyilag bármilyen gyenge pontja lenne a McLarennek. Szerintem a Red Bull még mindig ott van elöl, de a McLaren mindenhol gyors, ami eléggé lenyűgöző.”
Így látja a Red Bull és a McLaren F1-es főnöke
Ami a két érintett alakulat csapatfőnökeit illeti, közülük Christian Horner egyetértett Verstappennel abban, hogy ha a rajtnál nem előzi meg a holland Norrist, akkor nehéz lett volna maguk mögé utasítaniuk őt. A tempók kapcsán hozzátette:
„Szerintem gyorsnak tűnt a McLaren, az etapok végén határozottan, ami már látható néhány verseny óta. Ezek alapján jó a gumikopásuk. Kicsit eltolt stratégián voltak, de elegendő volt bennünk ahhoz, hogy elvégezzük a munkát.”
A McLarent irányító Andrea Stella szerint rendkívül szoros a küzdelem a Red Bull és köztük: „Úgy vélem, a versenytempónk nagyon-nagyon hasonló volt. A végén azért voltunk gyorsabbak, mert frissebbek voltak az abroncsaink. Az elején pedig azért volt ő gyorsabb, mert mi Russell mögött voltunk.”
„De az a kiegyenlített teljesítmény, amit az időmérőn láthattunk, szinte átültetődött a futamra is, ahol szoktak lenni eltérések a gumikkal való összhang okán. De egy olyan pályán, ami ennyire kihívást jelent a gumiknak és az aerodinamikán, ez nagyon jó hír az autó teljesítményét illető fejlődésünk szempontjából.”