Az már egyértelmű, hogy az érdemi fejlődéssel, előrelépéssel a 2026-os szabályrendszerig kell várnia a Mercedesnek, mert sorozatban harmadszor mért fel rosszul a jelenlegi autók lényegét az istálló – 2026-tól viszont új motorokat is kell csinálni, amiknek jóval nagyobb lesz a jelentőségük a mostaninál, mert nagyobbak lesznek a különbségek, így nagyobb problémákat is el lehet fedni, ha az erőforrás jól sikerül.
A Mercedes az utolsó, 2014-es motorszabály-változásnál nagyot nyert, és Toto Wolff csapatvezető többször is emlegette már az elmúlt időszakban, hogy megint ez lehet az ő előnyük – a Miami Nagydíj előtt azonban ennél negatívabb hangot ütött meg.
„Nos, van egy bizonyos fokú magabiztosság a képességeinket illetően. Láttuk, hogy a motorrészleg jól oldotta meg a feladatot 2014-re, de garancia nincs arra, hogy 2026-ra is jól oldjuk meg. Maximális akarattal dolgozunk, és olyan célokat tűzünk ki maguk elé, amelyekről úgy hisszük, hogy kellően magasak ahhoz, hogy egy nagyon versenyképes erőforrásunk legyen” – idézi Wolff szavait a Racingnews365.com.
„2014-ben inkább az ismeretlenbe ugrottunk, mert akkora volt a szabályváltozás, ezúttal nem ekkora a lépcső, mert kicsit hasonló a helyzet a jelenlegi motorokhoz” – tette hozzá az osztrák.
Hogyan áll a többi F1-es motorgyártó?
A Red Bullról hallani olyan híreket, hogy nem áll jól a 2026-os motor fejlesztésével, és bár Christian Horner csapatfőnök tagadta ezeket az értesüléseket, de annyit elárult, hogy például a Ferrarihoz képest hetven év a lemaradásuk ezen a területen, úgyhogy nagyon bátornak érzi magukat azért, hogy belevágtak – viszont azt is hozzátette, hogy a karosszéria terén mindig nagyon jók, úgyhogy ott is ebben bízhatnak majd.
Az Audi részéről Andreas Seidl vezérigazgató beszélt arról, hogy új belépőként hátrányban vannak a többiekhez képest, de rengeteg komoly F1-es szakembert igazoltak már, és az Audi meglévő tudásával együtt véleménye szerint hamarosan eltüntethetik ezt a lemaradásukat – és mivel a riválisoknak is sok új dolgot kell kifejleszteniük, így nem érzi úgy, hogy 2026-ban bajban lennének majd.
A Hondáról pedig az derült ki, hogy elsősorban az elektromos motor fejlesztésével foglalkozik jelenleg, a benzinmotor részét pedig egyelőre egyetlen hengeren teszteli – de a kitűzött céljait teljes mértékben teljesíti eddig, úgyhogy az Aston Martin is bizakodhat a japánok erőforrása miatt.