DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 19. szerda
F1

„Nincs hátulütője” – támogatják az új pontrendszert az F1-es csapatfőnökök

Jelenleg öt csapat is gyakorlatilag nulla pontért küzd a versenyek többségén – mutattak rá többen is. A jelek szerint elfogadhatják az új szisztémát.

Mi is írtunk róla vasárnap – és a Pitwall hétfő este érkező adásában is beszélünk róla –, hogy a Motorsport értesülései szerint tervben van a Formula-1-es pontrendszer megváltoztatása. Nem lenne szó drasztikus változtatásról, csupán annyiról, hogy az első tíz helyett az első 12 helyezett kapna vb-egységet, ráadásul a mennyiségben is csak a 7. helytől lefelé lenne változás: a hetedik pilóta továbbra is hat pontot kapna, mögötte pedig egyesével csökkenne a számuk, egészen az egyet érő 12. pozícióig.

pontrendszer-rajt-3



Ahhoz, hogy a módosítás már a következő, 2025-ös idénytől életbe lépjen, egyszerű többség kell majd az F1 Bizottság e heti ülésén, azaz tízből öt istállónak, valamint az FIA és a FOM képviselőinek kell mindezt támogatnia. Márpedig a jelek szerint ez a támogatás meglesz, a csapatvezetők ugyanis csak az előnyeit látják a felvetett új szisztémának:

„Úgy fest, jelenleg két csoportra bontható a Formula-1, és a hatodik és tizedik hely közötti csapatok ugyanolyan kemény csatát vívnak, mint az első és ötödik közöttiek. Szerintem ez olyasmi, aminél szimplán meg kell nézni a számokat és az elemzéseket, és feltenni a kérdést, hogy valójában min változtatna. Úgyhogy én pártatlan vagyok ebben” – idézi a világbajnok Red Bullt irányító Christian Horner szavait a Motorsport.com portál.

Bár hozzá hasonlóan Frederic Vasseurt sem érinti a kérdéskör a Ferrari vezéreként, korábbi tapasztalatai alapján tudja, mit élnek át az alsóházhoz tartozó alakulatok: „Nem vagyok ellene. És mivel az Alfa Romeótól érkezem, tökéletesen megértem néha a frusztrációt, hogy teljesítesz egy mega hétvégét, de nincs kiesés előtted, így a 11. helyen végzel, aminek zéró jutalma van. Jelenleg ugyanazt eredményezi, ha a 11. vagy ha a 20. helyen érsz célba, szóval megértem ennek kapcsán a frusztrációt.”

pontrendszer-rajt-4

Laurent Mekies, a Visa Cash App RB év elején hivatalba lépett csapatvezetője sem lát kifogásolni való elemet a tervezetben: „Természetesen támogatni fogom. Nincsenek többé sereghajtók. Hat motorgyártó van a mezőnyben, plusz a Red Bull Racing, szóval mintha hét topcsapatunk lenne. Még az alsóházi öt csapat is nagy szervezetek már jelenleg, és nehéz elmagyarázni a külvilágnak, a partnereinknek, a szurkolóinknak, hogy a 11. helyért küzdünk, amiért nem is jár pont.”

„Ha megnézzük az öt élcsapat versenyképességét és a megbízhatósági szintet, az azt jelenti, hogy elméleti szinten a versenyek többségén nulla pontért harcolunk, és szerintünk ez így nincs rendben. Azt is gondoljuk, hogy ez jobban a teljesítményt díjazza, mert ha a 12. helyig szerzel pontokat, akkor elkerülhetjük azt, hogy valaki egy csoda folytán negyedik vagy ötödik helyet szerez az esőben, és akkor a többiek otthon maradhatnak a következő tíz versenyre. Úgy véljük, minden igénynek megfelel ez komolyabb hátulütő nélkül, szóval reméljük, át fog menni.”

Egyetértett kollégájával a szintén frissen kinevezett Haas-csapatfőnök, Ayao Komatsu is: „Mi lenne ennek a hátulütője? Jelenleg három csapat áll nulla ponttal, és ez szerintem nem jó a sportnak. Ha pontok járnának a 11-12. helyekért, kevesebben állnának nullával. Szóval szerintem ez világosabb lenne a rajongóknak és a csapatban dolgozók motivációja szempontjából is. Sokkal jobb egy pontot szerezni a 12. helyért és kettőt a 11. helyért, így legalább van valami jutalom érte.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: