Nehezen olvasható volt a McLaren pénteki formája a Formula-1-es Japán Nagydíjon. A második szabadedzésen ugyan Oscar Piastri volt a leggyorsabb, de azt gyakorlatilag értékelhetetlenné tette az eső, az első gyakorláson viszont csak a nyolcadik és tizedik helyet szerezte meg a két versenyző – ekkor azonban Logan Sargeant balesete és a piros zászlós megszakítás jött a legrosszabbkor nekik.
Amikor arról kérdezték Piastrit, mit tanultak a zaklatott első napból Suzukában, így felelt az ausztrál: „Néhány apró dolgot. Szerintem jó formában vagyunk. Még az első szabadedzésen is kellemetlen volt számunkra a piros zászló időzítése, szóval kicsit nehéz pontosan tudni, hol is állunk, de úgy vélem, nagyjából ott vagyunk, ahol voltunk.”
„Úgy érzem, versenyképes autónk van. Érdekes lesz látni, meg tudjuk-e ismételni az Ausztráliában mutatott tempónkat. Nyilván ez egy jó pálya volt számunkra tavaly, de úgy érzem, mások is erősödtek ezeken a területeken” – utalt a tavalyi kettős dobogójukra Piastri az F1.com portálnak nyilatkozva. „Úgyhogy meglátjuk, mire leszünk képesek, de szerintem meglehetősen optimisták lehetünk azzal kapcsolatban, hogy közel lehetünk az elejéhez.”
Jobb a McLaren, mint amilyennek látszik
A csapattárs Lando Norris arról beszélt péntek este, hogy a McLaren nagyjából ismét harmadik erőnek tűnik: „Jobbak vagyunk, mint amilyennek látszunk, egyszerűen a piros zászlós megszakítás miatt. Akkor jött a piros, amikor a legjobb körömön voltam, aztán a gumi teljesítménye visszaesett a második körömben.”
„Úgy gondolom, jó pozícióban vagyunk, talán a harmadik leggyorsabb csapat körül, de nagyon-nagyon szoros a Mercedesszel és az Astonnal. Nagyjából ahogy arra számítottunk is, míg a Red Bull és a Ferrari túlságosan is előttünk van. Biztos vagyok benne, hogy holnap csökkenhet a különbség, de úgy gondolom, egyelőre úgy fest a helyzet, mint idén a legtöbbször és ahogy azt vártuk is.”
Norris azt is elárulta, hogy eltérő beállításokkal kísérleteztek a garázs két oldalán, hogy még jobban kiismerjék a 2024-es autót: „Némileg más leszorítóerőszinttel mentem, mint Oscar. Kipróbáltunk valami mást, kicsit lejjebb mentünk, és nem tűnt annyira jónak.”
A McLaren csapatvezetője, Andrea Stella is elismételte a pilótái által elmondottakat, hozzátéve, hogy reméli, a sok megmaradt kérdőjelből előnyt kovácsolhatnak majd: „A korlátozott mennyiségű futás miatt van néhány ismeretlen tényező az autó beállításait és bizonyos mértékig a gumik viselkedését illetően a hétvége további részére. Ugyanakkor mindenki számára ugyanez a helyzet és akár lehetőséget is kínálhat.”