DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Ezen a területen jobb a Ferrari a Red Bullnál?

Christian Horner szerint Max Verstappen fékproblémái nélkül is roppant erős volt az F1-es Ausztrál Nagydíjon a rivális gárda: rámutatott, hol kell fejlődniük.

Mindössze a harmadik versenyig kellett várni arra, hogy legyőzzék 2024-ben a Red Bullt a Formula-1-ben, még ha ebben kiemelt szerepet játszott Max Verstappen korai kiesése a fékproblémái miatt. A Ferrari azonban ettől függetlenül is erősnek tűnt az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén, a Red Bullt irányító Christian Horner pedig rá is mutatott egy területre, ahol szerinte a vörösök igazán kiemelkedők.

Ez pedig a gumik szemcsésedésének kezelése: Horner szerint már a tavalyi szezon végi Las Vegas-i Nagydíjon is azért volt kifejezetten erős a Ferrari, mert ezt jobban menedzselték, mint ők, s most Melbourne-ben is úgy érezte, hogy ezen a téren jobban áll a maranellói alakulat.

„Ez egy terület, ahol a Ferrari különösen erős. Szóval valószínűleg nem véletlen egybeesés, hogy Vegasban és itt is erősek voltak, úgyhogy ez egy olyan terület, ahol fejlődnünk kell az első gumikat limitáló pályákon” – idézi Horner szavait a RacingNews365.com szakportál.

f1-redbull-ferrari-melbourne-verstappen



„A Ferrarinak erős csapata, két erős versenyzője van, egy elég jó autója, nekünk pedig egy nehéz versenyünk volt, amit ki is használtak. Ezzel újra minden nagyon szoros lett, de még 21 verseny hátra van.”

„Valóban küszködtünk pénteken, de szerintem a csapat szépen felzárkózott, Max pedig lenyűgöző munkát végzett az időmérőn. Elkezdtük megoldani a problémákat, és Max is azt jelentette a rajtrácsra vezető körön, hogy elégedett az autó egyensúlyával, de aztán nem tudtuk meg, hogy tényleg megoldottuk-e a gondokat.”

„De az tagadhatatlan, hogy a Ferrari nagyon erős volt ezen a hétvégén, úgyhogy gratulálok Carlosnak a vakbele elvesztéséhez és a domináns győzelemhez!” – tette hozzá tréfásan Horner, aki egyébként nem zárta ki, hogy Sainz is opció lehet a Red Bull ülésére.

 

A McLaren is kiszúrta a Red Bull Achilles-sarkát

Nemcsak Horner, hanem a Melbourne-ből egy harmadik és negyedik hellyel távozó, ezzel a másik Red Bullban ülő Sergio Perezt szintén megelőző McLaren csapatvezetője, Andrea Stella is arról beszélt az ausztrál forduló végén, hogy az energiaitalosoknak nem volt előnyük a gumikezelés terén az Albert Parkban:

f1-redbull-ferrari-mclaren-melbourne

„Bahreinben a Red Bull volt az egyetlen autó, amely kényelmesen használta a lágy gumikat. De Bahreinben egyáltalán nincs szemcsésedés. Semmi esetre sem jelentkezik szemcsésedés, mert nincs elég tapadás ahhoz, hogy olyan mértékben megterhelje az abroncsokat, ahol a gumi szemcsésedni kezd.

„Ausztrália viszont teljesen más Bahreinhez képest. Mérnöki szempontból azt mondanám, hogy egyáltalán nem egyértelmű, mit kell tenni ahhoz, hogy az autó mindkét helyszínen jó legyen. Különben mindenki jó lenne, de ez nagyon is nehéz. Úgy vélem, az utolsó edzésen is, amikor Verstappen megpróbálkozott egy hosszú etappal, az nem volt igazán jó etap. A hosszú etap végén megnéztük a gumikat, és nagyjából 10-15 kör után végük is volt.”

„Úgy fest, a Red Bull egyáltalán nem élvezett semmilyen előnyt gumikezelési szempontból egy olyan pályán, ahol nagyon lágyak voltak a keverékek és szemcsésedtek az abroncsok. De elképzelhető, hogy elmegyünk egy hasonló pályára, és némileg más lesz a helyzet: egy kicsit megváltoznak a körülmények, és a megoldások is drasztikusan átalakulnak. Tipikusan ez történik a gumikkal” – tette hozzá Andrea Stella.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: