A számos juniorszériában, valamint az Extreme–E-ben érdekelt, tavaly az Andrettihez hasonlóan az F1-be igyekvő, de a kiválasztási folyamaton elbukó új-zélandi Rodin alapítója, David Dicker egy interjúban a fiatal versenyzők helyzetéről elmélkedett, különös tekintettel Liam Lawsonra, akinek elmondása szerint „több pénzt fektetett a karrierjébe, mint a Red Bull.”
Az, hogy a fiatal versenyző remek eredménylistája és a kiválóan sikerült 2023-as beugrás ellenére sem került be a száguldó cirkuszba, Dicker szerint kellemetlen a sportágra nézve: „Idén az F1-ben kellene lennie. Az a tény, hogy idén egyetlen versenyzőváltás sem történt, szerintem nem vet jó fényt az F1-re, hiszen egyetlen más sportágban sem látnánk ilyet, nem igaz?”
„Tavaly is támogattuk őt, egy igazán rendes srác. Őszintén szólva nagy kár, hogy nem ülhet autóba” – idézi Dickert a Formula Scout. De nemcsak Lawsont illetően relevánsak az ausztrál csapatalapító szavai, hanem általánosságban a fiatal versenyzők helyzetét illetően is. Sőt, Oliver Bearman kiválóan sikerült beugrása miatt külön aktualitása is van a kérdésfelvetésnek.
„Hányan lennének képesek a legjobb autóban ülve világbajnokságot nyerni? Talán öten vagy hatan. A többieknek esélyük sincs. Nem értem, miért nem forgatják őket egy kicsit többet, mert az üzleti életben és mindenhol máshol ezt tennék” – mondta Dicker, majd így folytatta:
„Majdnem olyan, mintha azt mondanák, hogy Jézusom, ennek a gyereknek megszakad a szíve, ha nem kap helyet. Ember, teljesítened kell!” – hangsúlyozta az F1 és általánosságban a motorsport kegyetlenségét.
A Rodin jelenleg is támogat több fiatal versenyzőt, köztük a brit F4-es sorozatot tavaly megnyerő, idén pedig már egy szinttel feljebb, a GB3-as szériában szereplő Louis Sharp személyében. „Drága dolog ez, de nagyszerű lenne, ha be tudnánk juttatni az F1-be. Erre törekszünk, de hogy képes lesz-e rá, nem tudom. Eddig jól ment a teszteken, szóval igazából csak az a kérdés, hogy meddig tud eljutni.”