Úgy vágtunk neki a 2024-es esztendőnek, hogy mindkét Ferrari-versenyző szerződése lejár a rövidesen kezdődő szezon végén. Charles Leclerc jövőjét azonban gyorsan elrendezte a Scuderia: csütörtökön bejelentették, hogy „több évre” aláírt ismét a monacói – jóllehet, a pontos végdátumot nem említették a közleményben.
Mindeközben viszont a csapattárs Carlos Sainz jövője továbbra is a levegőben lóg. Mint arról a Formula Podcast friss, az alábbiakban meghallgatható pilótapiacos adásában is szót ejtettünk róla: a spanyol sorsa az egész átigazolási piacot meghatározhatja.
Ahogy arról az adásban utazó tudósítónk, Mészáros Sándor is beszélt, a felek között elsősorban a szerződéshosszabbítás időtartama kapcsán lehetnek nézeteltérések. A hírek szerint ugyanis Sainz legalább kétéves megállapodást szeretne – főleg Leclerc vélhetően ennél jóval hosszabb idejű kontraktusa után –, miközben a Ferrari szeretné inkább csak rövid időre magához kötni őt, hogy nyitva hagyja az opcióit a 2026-os új szabályrendszer által fémjelzett korszakra.
Az olasz Formu1a.uno szakportál most szintén arról írt, hogy az, hogy nem jelentették be Leclerc-ével együtt Sainz maradását is, arra utalhat, hogy még nem is született megállapodás. A portál értesülései szerint lassan haladnak az egyeztetések, egyik fél részéről sincs igazán haladás a kompromisszum irányába.
Ám a lap is megjegyzi, ahogy arra a Formula Podcast adásában is utaltunk, hogy még mindig az a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy megállapodnak a felek és Sainz is a Ferrarival kezdi majd meg a 2025-ös idényt az F1-ben.
Persze mindeközben továbbra sem csitulnak az Audival kapcsolatos pletykák, az immár négyszeres Dakar-győztes apja révén a kapcsolat is megvan a 2026-ban a Sauber gyári partnereként érkező német márkával. Sőt idősebb Carlos Sainz maga is beszélt róla nemrég, hogy téma is náluk az Audi, hiszen szerinte az ő szerepvállaluk garancia a sikerre – erről itt írtunk bővebben.