Bár már több mint két esztendő telt el azóta, még mindig elő-előkerül témaként a Formula-1-ben a drámai-vitatott 2021-es idényzáró Abu Dhabi Nagydíj, ahol Lewis Hamilton az utolsó körben, Michael Masi versenyigazgató hibás döntésének is köszönhetően bukta el a vb-címet a biztonsági autós fázist követően frissebb-lágyabb gumikkal támadó Max Verstappennel szemben.
A nagy port kavaró eset egy egész idényen átívelő titáni harc végére tett pontot, így a Red Bull alakulatát irányító Christian Horner is ezt emelte ki, amikor a szóban forgó 2021-es szezon szóba került a Sky Sports F1 Secrets of Success című podcastműsorában:
„Az a szezon egy nehézsúlyú összecsapás volt az első, bahreini versenytől kezdve az Abu Dhabiban rendezett utolsó futamig. Két versenyzőről és két csapatról szólt, akik olyan szintre emelték magukat, amiről talán nem is gondolták, hogy elérhetik. Óriási eredmény volt számunkra, hogy pontazonosággal fordulhattunk az utolsó viadalra Lewisszal és a Mercedesszel.”
„Összehívtam az egész csapatot a verseny előtt és azt mondtam nekik: ’Srácok, bármi is történik ma, hihetetlen utat tettünk meg idáig, és bármi is történik, a legfontosabb, hogy úgy menjünk ki a pályára, hogy a legjobbunkat nyújtjuk és élvezzük. Készítsétek fel az idegeiteket, mert ez feszült lesz, a bokszkiállások minden eddiginél fontosabbak lesznek. De a munkánk és erőfeszítéseink révén ez nemcsak a mai napról szól, hanem mindenről, amit elértünk az előző 21 futamon, aminek köszönhetően ebbe a helyzetbe kerültünk. Úgyhogy menjünk ki és adjunk bele mindent!’.”
Túl konzervatív volt a Mercedes?
Horner arra is rámutatott, hogy Masi említett vitatott döntése mellett az is szerepet játszott Hamiltonék vereségében, hogy a Mercedes kétszer is kint hagyta a pályán a britet használt kemény abroncsokon: „A futamon sokáig nem úgy tűnt, hogy nekünk kedvezően fognak alakulni a dolgok. De kockáztattunk a bokszkiállásokkal és a stratégiával, támadó taktikát alkalmaztunk védekezés helyett, hiszen semmit sem veszíthettünk, de mindent megnyerhettünk.”
„Sokat beszélnek az utolsó körről, de a Mercedes úgy vágott neki a versenynek, hogy gyorsabbak voltak nálunk. Lewis kényelmesen kontrollálta a különbséget Maxhoz képest. Viszont nagyon védekező és konzervatív felfogással mentek, és kint hagyták Lewist 43 körös gumikon. Úgyhogy egy biztonsági autós fázis után mindenképpen kiszolgáltatott lett volna: úgy vélem, a védekező felfogással kiszolgáltatottá tették magukat annak, ami történt.”
A Red Bull csapatvezetője ugyanakkor elismerően beszélt arról, ahogy Hamilton kezelte a vereséget: „Úgy érzem, ahogy Lewis kezelte a futam utáni csalódottságát, le a kalappal előtte érte, mert elképesztően csalódott lehetett. Elúszott a rekorddöntést jelentő világbajnoki címe, mégis méltósággal és tisztelettel viselte. Kezet ráztam vele a versenyzői szobában a futam után, és volt benne olyan tartás, hogy gratulált.”