Már a Formula-1-es Katari Nagydíj rajtja előtt zajlottak az események, hiszen a Pirelli által a pénteki edzések után tapasztalt gumigondok miatt 18 körben maximalizálták az egy szett által teljesíthető etapokat. A rajtrács pedig nem volt teljes, mivel Carlos Sainz az üzemanyagrendszer hibája miatt rajthoz sem tudott állni, míg Sergio Perez a parc fermé-szabályok megsértése miatt csak a bokszból vághatott neki az 57 körös távnak.
A startnál máris megtörtént a baj: a harmadik helyről lágy gumin induló Lewis Hamilton kívülről támadta az 1-es kanyarban Max Verstappent és George Russellt, ennek azonban a két Mercedes ütközése lett a vége. Hamilton egyből kiesett, Russell viszont egy bokszlátogatás után folytatni tudta – miközben azonnal érkezett a biztonsági autó, amely mögött Verstappen, Oscar Piastri, Fernando Alonso, Charles Leclerc, Esteban Ocon, Lando Norris sorrendben haladt az élboly.
Az újraindítást követően Verstappen apránként elkezdte feltornázni az előnyét Piastrival szemben, míg mögöttük Alonso egy bukótér-látogatás ellenére is tartotta a harmadik helyet. A show-t Russell visszazárkózása szolgáltatta: Perezt például egy szép külső íves manőverrel utasította maga mögé, nem sokkal később pedig már a pontszerzők között autózott.
A kerékcserék első köre már a tizedik kör után megkezdődött, és mivel még nem szakadt szét túlságosan a mezőny, ideiglenesen alaposan felborult a sorrend. Verstappen így is maradt simán az élen – bár egy körig Alexander Albon is vezetett a Williamsszel –, és mögötte is Piastri jött, Alonsónak viszont a pályán kellett visszaelőznie Leclerc-t, akit később már Norris is elkapott. Igaz, utóbbi páros elé beférkőzött ideiglenesen Valtteri Bottas és Lance Stroll, akik a verseny eleji biztonsági autós fázis alatt cseréltek kereket.
A második bokszkiállások után az élmezőnyben a legfontosabb változás az volt, hogy Norris egy roppant gyors cserével átugrotta Alonsót, így feljött a harmadik helyre, azaz immár mindkét McLaren dobogós pozícióban haladt. Alonso aztán később nagyot hibázott, kiszánkázott a sóderágyba, így még a nagy tempóban visszazárkózó Russell, valamint Leclerc is megelőzte az Aston Martin spanyolját. Közben Pereznek egy öt másodperces büntetést is le kellett töltenie a bokszban többszörös pályaelhagyás miatt – majd utána kapott egy újabbat belőle.
Az utolsó kerékcserék sem hoztak drámát annak ellenére, hogy Verstappennek nehezen jött le a bal első gumija: a holland nem nagy előnnyel, de magabiztosan húzta be idei 14. győzelmét. A McLarenek között a csapat kérésének is köszönhetően nem alakult ki házi csata, így Piastri bejött a második, Norris pedig a harmadik helyen – újabb kettős dobogó a wokingiaknak.
Russell a rajtkalamajka után nagyot mentve a negyedik, Leclerc egyedüli ferrarisként az ötödik, majd jött Alonso, míg a pontszerzők sorát Esteban Ocon, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou és a végén újabb büntetést begyűjtő tette teljessé, azaz a két Alfa Romeo egyaránt a tízben zárt. A futam krónikájához tartozik még, hogy Logan Sargeant a 40. körben rosszullét miatt önként kiállt a versenyből. Folytatás két hét múlva Austinban, az F1-es USA Nagydíjjal.
A futam végeredménye:
1. | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | |
2. | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 4.833 |
3. | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 5.969 |
4. | George Russell | Mercedes | 34.119 |
5. | Charles Leclerc | Ferrari | 38.976 |
6. | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 49.032 |
7. | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1'02.390 |
8. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo/Ferrari | 1'06.563 |
9. | Zhou Guanyu | Alfa Romeo/Ferrari | 1'16.127 |
10. | Sergio Pérez | Red Bull/Honda RBPT | 1'20.181 |
11. | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1'21.652 |
12. | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 1'22.300 |
13. | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 1'31.014 |
14. | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1 kör |
15. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Honda RBPT | 1 kör |
16. | Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | 1 kör |
17. | Liam Lawson | AlphaTauri/Honda RBPT | 1 kör |
Logan Sargeant | Williams/Mercedes | Kiesett | |
Lewis Hamilton | Mercedes | Kiesett | |
Carlos Sainz Jr. | Ferrari | Nem indult el |