A nyári szünet óta Logan Sargeant elképesztően rossz szériában van, ami az ülését is komoly veszélybe sodorta: Hollandiában kétszer balesetezett, ami kihatott monzai teljesítményére is, Szingapúrban a verseny törte meg az autóját, Japánban pedig egy súlyos időmérős bukás után vasárnap Bottasnak is nekiment, mielőtt az autója sérülése miatt fel kellett volna adnia a versenyt.
Mindez épp a legrosszabbkor történt, hiszen az egyértelműen a fejlődés útjára lépő Williamsé az egyetlen szabad ülés 2024-re, s miközben Alexander Albon 21 pontot szerzett, csak hattal kevesebbet mint a Haas, az Alfa Romeo és az AlphaTauri pilótái összeadva, a mezőny teljes szezont futó tagjai közül egyedül Sargeant áll pont nélkül az összetettben.
Így aztán nem csoda, hogy felröppentek különböző találgatások azt illetően, hogy ki veheti át Sargeant helyét a csapatnál, de James Vowles csapatfőnök leszögezte, hogy az elsődleges cél az, hogy az ifjú amerikaival együtt folytassák: „Logan elé határozott célok lettek kitűzve, melyeket a szezon végére el kell érnie. Folyamatosan együtt dolgozunk vele, és az a legfontosabb, hogy vele dolgozunk, azt akarjuk, hogy sikeres legyen, és jövőre is az autónkban legyen.”
„Ez pedig rajtunk is múlik” – folytatta Vowles, felhívva a figyelmet az újoncok nehéz helyzetére: „Valakit egyenesen az F2-ből hoztunk fel komolyabb tesztelés nélkül, másfél napig ült ebben az autóban Bahreinben, majd minden jót kívántunk neki egy olyan szezonra, mely rettenetesen nagy kihívást jelent az újoncok számára. És pont.”
Nem látszik, de van fejlődés
Vowles azt is kifejtette, hogy a két baleset ellenére a Japán Nagydíj hétvégéje pozitívumokat is hordozott magában – csak éppen az eltérő konfigurációk miatt nem volt egyértelmű, hogyan teljesít az amerikai a csapattárshoz képest.
„Alex autóján voltak olyan fejlesztéseink, melyek Loganén nem voltak ott, mivel sok volt idén az alkatrészsérülés. Így gyakran, amikor eltérést látunk a teljesítményben, az nem egészen annyi, mint az idők alapján tűnne” – mondta, majd így folytatta: „Ráadásul, ha megnézzük a suzukai esetet, egész hétvégén szépen építkezett.”
„Az FP3-ban olyan időt ment, ami megegyezett Alexével, a kvalifikáción pedig egészen a balesetig egy tizeden belül volt Alex teljesítményéhez képest, méghozzá szezon egyik legtrükkösebb pályáján. Szóval a fejlődés bizonyos formákban megvan, de egyértelműen beárnyékolja egy sor más probléma és baleset.”
Vowles azt is világossá tette, hogy amikor a Williams Sargeantot szerződtette, azt is vállalták, hogy több erőforrást fognak rászánni, s közel sem tartanak ott, hogy feladják: „Továbbra is együtt fogunk dolgozni Logannel, és befektetünk Loganbe, hiszen azt akarjuk, hogy sikeres legyen. Egy utazáson van velünk, a Williamsszel, van egy fiatal versenyzői programunk, amelybe továbbra is befektetünk” – mondta a csapatfőnök, s hozzátette:
„Csak azon a ponton fogunk döntést hozni, amikor mindannyian arra a következtetésre jutunk, hogy az út végére értünk. De még közel sem vagyunk ehhez.”