Max Verstappen zsinórban tizedik Formula-1-es futamgyőzelmét aratta a vasárnapi Olasz Nagydíjon, ezzel az első lett a száguldó cirkusz történetében, aki elérte ezt a számot, átadva a múltnak Sebastian Vettel 2013-ban felállított kilences rekordját.
Monzában a futam elején azért csatára volt késztetve a 2023-as idényt egyébként domináló holland, a pole-pozícióból startoló Carlos Sainz ugyanis keményen védekezve egy darabig maga mögött tudta őt tartani. Aztán viszont elfékezte magát az 1-es kanyar előtt, ami így lehetőséget adott Verstappennek arra, hogy a Curva Grandéban mellé kerüljön és lehagyja őt.
Frederic Vasseur, a Ferrari csapatvezetője úgy érzi, hazai nagydíjakon tempóból nem voltak messze a Red Bulltól, de a harmadik világbajnoki titulusa felé száguldó címvédőt így sem tudták megingatni:
„Egy ilyen hétvége után mondhatjuk, hogy nem vagyunk messze, hogy versenytempóban talán csak egy-két tized hiányzott ahhoz, hogy elöl maradjunk. De ez van, még mindig ők vannak az élen, és a legtöbbször nem követnek el hibákat” – idézi Vasseur szavait a RaceFans.net portál.
„Legalábbis ezen a hétvégén arra számítottam, hogy azzal, hogy nyomás alá helyezzük vagy csatára késztetjük Maxot, elkövethet hibákat, de nem ez volt a helyzet egész hétvégén.”
„Nyilván lenyűgöző, hogy mindig mega tempójuk van, Monacótól Monzáig a pályák minden aspektusát le tudják fedni. De ami a leginkább lenyűgöz engem, hogy Max nem is csak az utóbbi tíz versenyen, hanem az elmúlt két szezonban talán nem is követett el egyetlen hibát sem a versenyeken” – vélekedett a Scuderia vezetője. Azért érdemes megjegyezni, hogy Verstappennek voltak ugyan hibái az említett időszakban – például a tavalyi hungaroringi megforgás –, de valóban rendre egyből korrigálni tudta őket.
„Nyilvánvalóan könnyebb nem hibázni, ha óriási előnyöd van a többiekhez képest. De még az ilyen, monzai körülmények között is jól kezelte a helyzetet, nyomást helyezett Carlosra, de sosem túl sokat és nem vállalt kockázatokat. Tudta, hogy megvan a tempókülönbsége. Meg volt róla győződve, mint Checo is az évadnyitón, hogy ha az első etapban nem is sikerül, akkor majd a bokszkiállások környékén fog.”
Vasseur hozzátette: a 10. kör után már nem volt túl magabiztos a Verstappen elleni csatát illetően, ugyanis addigra már látta, hogy gumikopás terén megint jobban teljesít az RB19-es az SF-23-ashoz képest. Sainznak és Charles Leclerc-nek végül a harmadik és negyedik hely jutott a tisofi előtt.