George Russell annak ellenére ért célba az ötödik helyen a Formula-1-es Olasz Nagydíjon, hogy egy öt másodperces büntetést is kiosztottak neki. Azért szankcionálták a britet, mert amikor a kerékcseréje után visszatért a pályára a bokszból, épp Esteban Ocon mellé ért ki, s hogy maga mögött tartsa az Alpine-t, rövid féktávot vett a Rettifilo-sikán előtt, amelyet nem is tudott bevenni. Ezzel a franciát is lekényszerítette a pályáról, a pozíciót azonban nem adta át neki Russell, ezért jött a büntetés.
„Tudtam, hogy ki kell maxolnom a kivezetőkörömet. Ocon mellett értem ki a bokszutcából, és tudtam, hogy ha mögötte ragadok, az esélyem elszáll az elévágásra” – magyarázta Russell, akit a RaceFans.net portál idézett.
„Elég keményen mentem be az 1-es kanyarba, miközben tudtam, hogy megvan a kockázata annak, hogy ezzel elvétem a kanyart, és így is történt. De Monzában sajnálatosan mindig kicsit az a helyzet a bukóterekkel, hogy van egy ’szabadulás a börtönből’ kártyád, és ez lehetőséged ad a versenyzőknek a kanyar levágására, főleg csata közben. Szóval talán szívesen látnék némi változtatást abban a kanyarban a jövőben.”
Russell azt is elmondta, hogy a büntetése tudatában is újra bevállalná ezt a rizikót: „Tudtuk, hogy az ötödik hely a legrosszabb, amit elérhetünk, tekintve a hatodikhoz képesti előnyünket. Szóval csak akkor lettem volna bajban, ha a legvégén jön egy safety car.”
Meglepte Russellt, hogy meddig tartotta Perezt
Az említett incidens előtt, a futam korai szakaszában Russell sokáig Sergio Perezzel vívott kemény csatát, s a Mercedes versenyzőjét váratlanul is érte, hogy a mexikói nem tudott gyorsan elmenni mellette a Red Bull-lal:
„Meglepett, milyen sokáig tartott megelőznie az autója kiemelkedő sebességével. Annyira gyorsak voltak a nagy tempójú kanyarokban, láthattuk tegnap is, talán ez is tényező volt a többiekkel szembeni jobb gumikopásuknál. De örültem, hogy olyan sokáig fel tudtam tartóztatni, és jól és magabiztosan éreztem magam az 1-es kanyar féktávján.”
A Mercedes a harmadik erőnek számított Monzában, de Russell bízik benne, hogy a soron következő Szingapúri Nagydíjon erősebbek lehetnek: „Azt gyanítom, versenyképesebbek leszünk, főleg a futamon, mint voltunk ezen a hétvégén. Meg kell értenünk, miért van ekkora különbség a nagy és alacsony leszorítóerős csomagjaink között. Mindig úgy fest, hogy szenvedünk az olyan pályákon, mint Spa, Monza, Baku, Ausztria, még a közép-alacsony leszorítóerős beállítással is, miközben nagy leszorítóerőnél gyorsabbak vagyunk.”