DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 2. szombat
F1

Honnan jött az Alfa Romeo időmérős remeklése?

Finomhangolt fejlesztések, kedvező pálya és előrelátó taktika az edzésen: ez mind kellett Zhou és Bottas ötödik és hetedik rajthelyéhez az F1-es Magyar Nagydíjon.

A Hungaroringre is jutott egy meglepően erősen (még Charles Leclerc is elismerte, hogy pénteken el sem akarta hinni a Ferrari szimulációi alapján, hogy tényleg ennyire gyorsak) szereplő istálló eddig: ezúttal az Alfa Romeo teljesít egyelőre várakozásokon felül. Guanyu Zhou ugyanis karrierje legjobbját elérve az ötödik, a csapattárs Valtteri Bottas pedig a hetedik rajthelyre kvalifikálta magát szombaton. A kínai érthető módon boldog volt, úgy érezte, végig a határon ment, ennek pedig meglett a gyümölcse:

„Nagyon-nagyon jó érzés, hogy az ötödik helyre állhatok fel holnap a rajtrácson. Az első körtől kezdve komfortosan éreztem magam, de így sem számítottam rá, hogy első helyen végzek a Q1-ben. Az első menetem elég kemény volt, utána viszont végig ki tudtuk magunkból hozni a maximumot a Q3-ig. Roppant elégedett vagyok a mai munkánkkal. Tudtam, hogy nagyot kell lépnem előre az utolsó gyorskörömben, mivel az előzőt törölték, de sikerült.”

f1-zhou-alfa-hun



„Összességében azt mondanám, ez a pálya passzol az autónkhoz, ami komoly motivációt jelent a holnapi versenyre. Lenyűgöző munkát végzett a csapat, és örülök, hogy mindkét autóval bejutottunk az első tízbe. Silverstone után nem voltunk elégedettek, amit a fejlesztett csomagból kihoztunk, de keményen dolgoztunk azon, hogy tovább optimalizáljuk, ez az eredmény pedig ennek a bizonyítéka” – olvasható Zhou értékelése az Alfa Romeo sajtóközleményében.

A második Formula-1-es idényét töltő pilóta kijelentette: céljuk a pontszerzés vasárnap, de tisztában vannak vele, hogy azért a Ferrarik és több más csapat erős lehet. De mint Zhou rámutatott: ha esetleg sikerülne a top 8-ban végezniük, azzal fontos pontokat szereznének a Haasszal és a Williamsszel vívott konstruktőri versenyben: ők egyaránt két ponttal előzik jelenleg az Alfát.

Bottas is hasonló dolgokban látta a szombati remeklés kulcsát, mint Zhou: „Rendkívül büszke vagyok az egész csapatra és pozitívan meglepődtem a teljesítményünk láttán: láttuk, hogy reális esélyünk van bejutni a top 10-be, de az ötödik és hetedik hely felülmúlja a várakozásainkat. Az egész időmérőn, az összes keveréken erősek voltunk, és sikerült kihoznunk az autóban rejlő teljes potenciált: úgy fest, a pálya nyomvonala kedvez nekünk és ki tudtuk hozni a legtöbbet a csomagunkból. Persze még csak félig végeztük el a munkát, hiszen a pontokat vasárnap osztják, ugyanakkor itt nem könnyű előzni, ami segíthet a ma megszerzett pozícióink szempontjából.”

f1-bottas-alfa-hun

Az Alfa érzett rá legjobban a kísérleti F1-es szabályra?

Alessandro Alunni Bravi, az Alfa Romeo Racing csapatképviselője a kedvező nyomvonal és a finomhangolt fejlesztések mellett még egy szempontra felhívta a figyelmet. Szerinte ugyanis a szombati eredményben kulcsszerepet játszott, hogy az időmérő előtti utolsó edzésen köröztek a kemény gumikon, ellentétben sok más csapattal, így értékes információkhoz jutottak a Q1-re:

 

 „A Silverstone-ban bevetett fejlesztéseink finomhangolásával sikerült extra teljesítményt kisajtolnunk az autónkból, amellyel előreléphettünk: a szombati ötödik és hetedik hely megmutatta az elmúlt hetek erőfeszítéseit. Elismeréssel adózom Zhounak és Valtterinek a Q1-ben, a Q2-ben és a Q3-ban mutatott erős teljesítményükért, valamint a csapatnak is, akik a legtöbbet kihozták a kísérleti gumikiosztásból. Az, hogy használtuk a kemény keverékű abroncsot a harmadik szabadedzésen, létfontosságúnak bizonyult a Q2-be jutásunk szempontjából, és aztán építkezhettünk erre a teljesítményre az edzés további részében. Most viszont koncentráltnak kell maradnunk, hiszen a munka nem ért véget: van okunk boldognak lenni, és ezt visszük magunkkal motivációnak a vasárnapi versenyre, ami igazán számít” – értékelt az Alfa-főnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: