Idén másodszor kapott ki időmérőn a Red Bull a Formula-1-ben: Bakuban Charles Leclerc, a Hungaroringen pedig Lewis Hamilton győzte le Max Verstappent – még ha csak három ezredmásodperccel is. A brit meg is jegyezte, hogy eltűnni látszik a Red Bull fölénye a DRS terén, míg Fernando Alonso arról beszélt, hogy a Silverstone-ban bevetett új szerkezetű abroncsok lehetnek a bikák relatív visszaesésének okai.
Maga Verstappen a kvalifikáció után az RB19-es egyensúlyára panaszkodott, s ezt megerősítette Helmut Marko is, aki azt is elmondta, miért nem találtak bele a tutiba egyelőre a Hungaroringen:
„Hoztunk egy fejlesztést, de az első edzésen esett az eső, emellett a kísérleti gumiszabállyal is boldogulnunk kellett. Ennek eredményeként nem találtuk meg a megfelelő egyensúlyt” – magyarázta a Red Bull F1-es tanácsadója a Sky Sports Deutschland kamerái előtt.
„A Mercedes jobb volt, és szeretnék gratulálni nekik. Nagyon izgalmas volt, s a 14-es kanyarig Max két tizedmásodperces előnyben volt, ott viszont szenvedtünk a balanszproblémákkal. Végül három ezredmásodperccel maradtunk le.”
Marko kiemelte, hogy hemzsegett a meglepetésektől a kísérleti gumiszabályt hozó hungaroringi időmérő: „Nemcsak a Mercedes, hanem Lando is meglepetést okoz ezen a pályán, s még ennél is nagyobb meglepetést jelentett a két Alfa Romeo. Szó nincs már unalomról.”
A szakember ejtett néhány szót a kilencedikként záró és Verstappentől bő négy tizeddel elmaradó Sergio Perez produkciójáról is: „Ugyanazokkal a problémákkal küzdött, mint Max, de fél másodpercet bukott. Ez a Max-faktor. Remélem, a következő versenyeken, a gyorsabb pályákon újra jobban fog menni.”