DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

„A gondok 70 százaléka megmaradt” – Norris

Fejlődött a McLaren, de a versenyző szerint még bőven van mit orvosolniuk. Az első sorból a top 5-ért harcolna az F1-es Brit Nagydíjon.

A McLaren okozta a legnagyobb meglepetést a silverstone-i szombaton azzal, hogy Lando Norris és Oscar Piastri a második és harmadik helyre kvalifikálták magukat, azaz csak az újabb pole-t szerző Max Verstappen bizonyult náluk gyorsabbnak. Mindezek alapján jól működnek az MCL60-asra Spielbergben és most felpakolt fejlesztések – Norris ugyanakkor megjegyezte, hogy még mindig van mit orvosolniuk az autón:

„Nyilvánvalóan javítottunk az autón. Összességében a sebesség és a teljesítmény terén is tettünk egy nagy lépést előre” – fogalmazott az időmérő után a Formula.hu részvételével zajlott sajtótájékoztatón. „De ha negatív akarnék lenni, akkor egyértelműen lesznek pályák, ahol jobban fogunk küszködni. A gyengeségeink továbbra is ugyanazok, és még mindig elég gyengék. Úgyhogy meg kell próbálnunk megbirkózni velük, hogy gyakrabban lehessünk itt.”

f1-norris-mclaren-silverstone-day2-1



A McLaren főleg a balansszal és a lassú irányváltásokkal küszködött korábban, és Norris szerint csak részben oldja meg ezeket az, hogy gyorsabb az autó – így felelt arra a kérdésre, hogy arányaiban a problémák mekkora részétől sikerült megszabadulniuk:

„Nagyjából 70 százalékát nem oldottuk meg, 30 százalékát igen csak azzal, hogy gyorsabb lett az autó, ezáltal nagyobb a terhelés és jobb a teljesítmény. Ahogy nő a sebességünk, a maradék 70 százalékból is többet fedünk le, de nem ez a teljes megoldás. Szerintem az ilyen napok mutatják meg, hogy bizonyos dolgokban nem vagyunk mérföldekre. Csak néhány karakterisztika és kezelhetőség az, amiről azt mondanám, hogy már öt éve velünk jár, amelyekkel határozottan küszködünk.”

A wokingiak csapatvezetője, Andrea Stella arra is rámutatott, hogy vannak bizonyos körülmények, amelyeknek köszönhetően igazán él az MCL60-as a Brit Nagydíjon: „Egyértelműen kirajzolódik egy mintázat. Nagy tempójú kanyarok, hűvös körülmények, lágyabb gumik és egyébként ugyanaz a keverék: a C3-as. Úgyhogy szereti az autónk ezeket a körülményeket. Az autó hátulja jobban tapadást talál, amivel küszködünk egymás utáni körökben vagy ha melegebb az idő.”

„Ugyanakkor ehhez az eredményhez az autó fejlesztései is hozzájárultak” – tette hozzá Stella, aki azt is elismerte Lewis Hamiltonék megjegyzései után, hogy az újításoknál merítettek inspirációt a Red Bull megoldásaiból. „Mérjük ezeket leszorítóerő szempontjából, és látjuk, hogy egyes lassú tempós részeken elég versenyképesek vagyunk. De a GPS-adatok alapján más autók még mindig gyorsabbak nálunk. Ez megerősíti, mi is a célunk a fejlesztésekkel.”

f1-norris-piastri-mclaren-silverstone

Mit érhet el a McLaren az F1-es Brit Nagydíj futamán?

Ami a vasárnapi esélyeket illeti: Stella úgy érzi, versenytempóban még azért van hova fejlődniük, így arra számít, hogy várhatóan a Ferrarik és a Mercedesek is előttük lehetnek ezen a téren – igaz, azt is hozzátette, hogy esetlegesen a hűvösebb körülmények újfent a kezükre játszhatnak. Norris pedig maga egy top 5-ös eredményt érez reálisnak:

„Ha megnézzük Ausztriát, ami szerintem egy teljesen másmilyen pálya, szintén rendkívül jól teljesítettünk az időmérőn. A futamon sikerült ezt egy elfogadható teljesítménnyel megtámogatnunk. Szeretnék bizakodó lenni: általában nem szoktam reménykedni vasárnapra fordulva annak fényében, ahogy a dolgaink alakulni szoktak bizonyos pályákon a versenynapokon. De van azért okom abban bízni a mai és a pénteki tempónk alapján, hogy jó versenyt futhatunk vasárnap. Talán nem elég jót ahhoz, hogy versenyezzünk ezzel a sráccal [Verstappennel – a szerk.], de ahhoz elég jót, hogy remélhetőleg harcba tudjunk szállni a top 5-ért.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: