Nem úgy kezdte a 2023-as évadot a Ferrari, ahogy azt eltervezték: az időmérőn sem olyan erősek már, mint egy éve, versenytempó tekintetében pedig kifejezetten szenvedősen alakultak az eddigi futamaik. Persze a Scuderia nem lazsál: a Miami Nagydíjon elkezdték bevetni a fejlesztéseiket, amelyek kapcsán Frederic Vasseur elmondta, hogy nem egy csomagot hoznak, hanem több kis adagban, folyamatosan rakják fel az SF-23-asra az újításaikat.
A csapatvezető még az Ausztrál Nagydíj után beszélt arról is, hogy szó sincs arról, hogy B autót terveznének a harmatos idénykezdet után. Miami után viszont Carlos Sainz utalást tett rá, hogy a június eleji Spanyol Nagydíjon mégis megváltozhat az autó kinézete:
„Jelenleg olyan helyzetben vagyunk, ahol sok mindent ki kell próbálnunk, hogy megérthessük, miért szenvedünk annyira a versenyen” – idézi a pilótát a formu1a.uno portál. „Újabb fejlesztések jönnek Imolában is, amelyeknek segíteniük kell, ki fogunk próbálni néhány beállításbeli dolgot is, Barcelonában kicsit megpróbálunk változtatni az autón is és elmenni egy másik irányba, hogy megpróbáljunk javítani a versenytempón is.”
Vasseur és Sainz szavai némileg ellentmondásban vannak egymással, mindenesetre az idézett olasz lap arról írt, hogy értesüléseik szerint az említett barcelonai fejlesztéssel valószínűleg átgondolják az oldaldobozaik kialakítását, hogy így próbálják meg javítani az aerodinamikai hatékonyságát az autónak. A portál hozzáteszi: a módosítással alighanem a Red Bull koncepciójához válhat hasonlóvá a Ferrari. Persze mint minden ilyennél, fontos hangsúlyozni: ez csak sajtóértesülés, az igazságra majd a Spanyol GP-n derül fény.
Kiismerhetetlen és következetlen az SF-23-as
Miamiban egyébként újra egyértelművé vált, hogy a versenytempó a 2023-as Ferrari fő gyengesége, de Sainz és Charles Leclerc, valamint Vasseur is kiemelte azt is, hogy rendkívül következetlen az autó viselkedése: a monacói konkrétan arról beszélt, hogy akár kanyarról kanyarra megváltozhat a balansz.
A csapatfőnök is rámutatott, hogy míg Sainz viszonylag erős tempót futott a verseny elején a közepes abroncsokon, s a keményeken nőtt meg látványosan a lemaradása, addig Leclerc bizonyos szakaszokon – de csak egy ideig – pedig épp a kemény keveréken mutatott biztató formát, azaz tényleg képtelenek megérteni az SF-23-as viselkedését.