DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 13. hétfő
F1

Monacóban bízik Sainz, de „a Red Bull mindenhol fölényben van”

Ismét hangot adott annak a Ferrari spanyolja, hogy nincs kibékülve a csapat F1-es koncepciójával. Nagy változást sürget, miután a Red Bull előnye minden téren egyértelművé vált.

Egy évvel ezelőtt három nagydíj elteltével két futamgyőzelemmel állt a Ferrari, most ugyanennyi versenyből Carlos Sainz bahreini negyedik helye a legjobb helyezés, amelyet a csapat fel képes mutatni. A gyökeresen eltérő szezonkezdet után melyik pályán van egyáltalán esély jobb eredményre a tempó, megbízhatóság és gumikezelés terén is problémás istálló számára?

„Monacóban jók szoktunk lenni az elmúlt pár szezon alapján” – idézi Sainzot a Motorsportweek. Ám beszédes, hogy inkább a bajnokságot vezető csapat erősségeiről beszélt, mint arról, miben bízhat a Ferrari Monte-Carlóban. „De jelen pillanatban a Red Bull fölényben van mindenhol: időmérőn, futamon, egyenesben, közepes tempójú és lassú kanyarokban, fölényben vannak gumikezelés terén, a rázóköveken és hepehupás pályán. Ez mutatja, hogy valamit meg kell változtatnunk, nagyon eltérő változásra van szükség ahhoz képest, ahol jelenleg vagyunk.”



Miközben az F1-es paddock arra számít, hogy a Mercedes radikális fejlesztésként változtat autója koncepcióján, felmerül az is, mennyire helyes a Ferrari szintén egyedi autótervezési filozófiája. A látottak alapján ők sem feltétlenül a jó lóra tettek – Sainz arról beszélt, a tavalyi szezon kezdeti eredményei hitették el a csapattal, hogy a koncepció helyes.

„Az előző évkezdet extrém jó teljesítménye miatt ebből a koncepcióból és projektből hoztuk ki, amit lehetett, de most már felismerjük, hogy a Red Bullnak egyértelmű az előnye minden téren. El kell kezdenünk balra és jobbra nézelődni” – fogalmazott a spanyol, aki nem először adott hangot annak, nincs kibékülve a Ferrari koncepciójával. Frederic Vasseur azonban már leszögezte: radikális változás nincs tervben a csapatnál, B autójuk biztosan nem lesz idén, az előre kijelölt fejlesztési irányt követik.

Sainznak jobban fekszik az SF-23

Annak ellenére, hogy az idei egyértelműen lassabb autó a tavalyinál, ennélfogva Sainznak nincs kilátása olyan eredményekre, mint a kilenc dobogót – köztük az első győzelmet Silverstone-ban – és három pole-pozíciót hozó 2022-es szezonban, a spanyol valójában komfortosabban érzi magát az SF-23-as modellben.

„Bizonyos szempontból hiányzik 2022, mert akkor legalább tudtuk, hogy olyan autó van alattam, amellyel győzelmeket és pole-pozíciókat lehet szerezni. Idén kicsit jobban érzem magam az autóban, különösen a futamokon. Semmi konkréttal nem küszködök vezetési szempontból, csak még nem sikerült összeraknom egy jó kört, egy jó időmérős kört” – árulta el benyomását az autó vezetéséről Sainz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: