DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
F1

„Nyerhettek volna, de mi altatunk? Oké!”

Szarkasztikusan reagált Russell kijelentésére a Red Bull F1-es főnöke: Verstappennel együtt úgy vélik, normális, ha az élen álló menedzseli a tempót.

Háromból három győzelemnél jár a 2023-as Formula-1-es szezonban a Red Bull, ráadásul azt leszámítva, hogy az Ausztrál Nagydíj elején egy ideig a Mercedesek vezettek, nem is nagyon volt eddig ellenfelük sem a futamokon, sem az időmérőkön. George Russell a melbourne-i futam után utalt is rá, hogy valójában az energiaitalosok előnye jóval nagyobb, mint amit megmutatnak, csak inkább takargatják a valós tempójukat, nehogy szabálymódosítással vegyék elejét a dominanciájuknak.

Amikor ezt felvetették a Red Bull csapatvezetőjének, Christian Hornernek, szarkasztikusan reagált, előhozva Russell másik nyilatkozatát, amelyben viszont arról beszélt a brit, hogy a győzelmet is elérhették volna, ha nem esik ki motorhiba miatt: „Megnyerhették volna a futamot, de közben mi altatunk? Oké!”

f1-verstappen-redbull-aus-2



„Ez igen nagylelkű George-tól” – idézi Horner a GrandPrix247.com. „Szerintem az a csapat túlságosan is jól ismeri a nagy előnnyel járó helyzeteket. Mindig van egy olyan része a futamnak, hogy menedzselni próbáljuk a dolgokat, főleg amiatt, mert egykiállásos verseny volt, ráadásul egy korai kiállással, szóval részben a gumikat is kezeltük, ahogy ők is. Checo pedig nyilván nem csak lazán körözgetett, hét tizedmásodpercet visszatartva körönként, nehogy megmutassa a tempónkat. A mezőny egyértelműen szorosabb volt ezen a pályán” – utalt a bokszutcából startolva felzárkózó Sergio Perezre.

Horner azt is elmondta, hogy az időmérőn látott viszonylag kisebb különbség annak is volt köszönhető, hogy ők inkább a futamra készítették fel az RB19-est: „Láthattuk, hogy az autók, amelyek vélhetően agresszívebben melegítették az abroncsaikat, a futamon kicsit jobban szenvedtek.”

 

Verstappen szerint nincs ebben semmi különleges

Természetesen a futamot megnyerő Max Verstappennek is felvetették a kérdéskört, ám a kétszeres világbajnok úgy véli, nincs abban semmi különleges, ha az élen álló kontrollálja a tempót és nem vállal extra kockázatokat: „Szerintem amúgy sem tudnak mit tenni” – utalt a potenciális szabályváltoztatásra a holland a BBC podcastjában. „Úgy értem, csak igyekszünk a legjobb munkát végezni az autó fejlesztésével, ugyanakkor ez részben a tempómenedzselésről szólt, hiszen nem igazán tudhattuk – ahogy senki más sem –, hogy mennyi ideig tart ki a kemény gumi.”

„Úgyhogy a lényeg az volt, hogy behozzuk az autót, mivel szerintem volt némi tempóelőnyünk a többiekkel szemben, és nincs értelme megpróbálni körönként fél másodpercet kiosztani, kinyírva ezzel a gumikat, hiszen sosem lehet tudni, lesz-e biztonsági autó vagy piros zászló a vége felé, mint most. Szóval igen, nem szükséges mindent kockáztatni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: