DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 20. szerda
F1

Russell: A Red Bull direkt fogja vissza a tempóját

Így akarják elkerülni, hogy az F1 szabályhozói lelassítsák őket – George Russell szerint Melbourne csalóka képet mutatott, a Red Bull valós előnye hét tizedmásodperc körüli.

Az Ausztrál Nagydíj mutatta az eddigi legkisebb Red Bull-előnyt a 2023-as szezonban: miután a címvédő istálló Bahreinben 38, Szaúd-Arábiában 21 másodperccel nyert a legközelebbi rivális csapat előtt, Melbourne-ben a Mercedesek az időmérő után versenykörülmények közt is kihívást jelentettek Max Verstappenre, George Russell vezetett is a futam első piros zászlójáig.

Mikor azonban Verstappen átvette a vezetést Hamiltontól, hamar jelentős különbséget épített ki, ami egészen 10 másodpercig hízott – a különbséget csak a futam késői két piros zászlója semlegesítette. A látottakból Russell arra következtet, hogy a Red Bull szándékosan rejtegeti tempóját, és csak akkor lép oda, ha arra feltétlenül szükség van.

„Biztos, hogy visszafogják a tempójukat. Szerintem szinte kellemetlen nekik, hogy megmutassák a teljes potenciáljukat, mivel minél gyorsabbnak tűnnek, a sport annál többet próbál majd tenni, hogy lelassítsa őket valahogy” – adta elő elméletét a BBC Chequered Flag podcastjében Russell, aki korábban azt jósolta, a Red Bull az év összes futamát megnyeri.



„Szerintem a realitás az, hogy hét tizedmásodperc előnyben vannak a mezőny többségéhez képest” – jelentette ki Russell, aki az időmérőn negyed másodperccel volt csak Verstappen mögött. „Nem tudom, mi lehet a valós tempókülönbség jelenleg, de Maxnak nincs oka arra, hogy nyomja, sem a Red Bullnak. Hogy korrekt legyek velük, remek munkát végeztek, amit nem vehetünk el tőlük, nekünk kell lépnünk egyet.”

Russell borús kijelentése ellenére úgy tűnt, hogy az első két versenyhétvégéhez képest nagyot lépő Mercedeshez visszatért a remény: a pilóták kommunikációja alapján bíznak benne, hogy győzni tudnak majd a nem olyan távoli jövőben.

Verstappen is célzott rá: volt benne tartalék

Az Ausztrál Nagydíj nyertese akkor ejtett el egy érdekes félmondatot, mikor a Hamiltonnal első körben történt csatáról beszélt: „Talán kicsit agresszívabb lehettem volna. Másrészről nem akartam, hogy sérüljön az autóm, hisz egyébként is gyorsnak bizonyult, egy-két hely elvesztése nem volt a világ vége” – fogalmazott a kétszeres világbajnok, azt sejtetve, biztos volt benne már a futam elején, harmadik helyezettként is, hogy tempóból legyűri a Mercedeseket.

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko ellenben azt hangoztatta, az Ausztráliában látott viszonyokat az eredményezte, hogy a három üldöző megkezdte a felzárkózást a mércét jelentő csapatra: „Láthatjuk, milyen szoros a küzdelem, amikor egy apró dolog nem működik: mindig is arról beszéltünk, hogy dominancia csak akkor létezik, amikor minden simán megy. A riválisaink, az Aston Martin, a Ferrari és a Mercedes előrelépésre tettek szert” – mondta Marko a német Skynak. Persze ez az álláspont beilleszthető Russell teóriájába is, miszerint az energiaitalosok el akarják hitetni, nem állnak jól.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: