Fernando Alonso és Mark Webber pályafutása hosszú időn keresztül fonódott össze egymással, az ausztrál 2013-as visszavonulásáig pedig baráti kapcsolat alakult ki a két pilóta között. A páros útjai először 2000-ben keresztezték egymást az akkor még F3000 (ma F2) névre hallgató sorozatban: az évad végén Webber éppen Alonso orra elől halászta él a bronzérmet. Később mindkettejüket a dörzsölt Flavio Briatore vette szárnyai alá, így természetesen sok időt töltöttek egymás társaságában, amire Webber így emlékszik vissza.
„A pályafutásunk jelentős része átfedésben volt egymással és mindig jól kijöttünk. Én a Renault-nál teszteltem, amikor ő a Minardi versenyzője volt, aztán pedig helyet cseréltünk” – utalt az ausztrál a 2002-es szezonra. „Mindig nagyon korrekt volt velem, és annak ellenére, hogy karrierünk nagyjából 40%-ában egymás ellen versenyeztünk, sosem értünk össze a pályán, persze ebben a köztünk lévő kapcsolat is szerepet játszott.”
Alonso nem csak gyors, hanem intelligens is
A 2010-es évek elején Webber és Alonso párosa a Red Bull és a Ferrari színeiben már dobogókért, győzelmekért és a világbajnoki címért küzdött egymással, így a kilencszeres futamgyőztes ausztrálnak rengeteg alkalma volt megtapasztalni Alonso kvalitásait és ravaszságát.
„Mindig próbál kiszámíthatatlan lenni, de korrekt módon, a szó pozitív értelmében. Próbál más ívekre kényszeríteni téged, miközben turbulens levegőt terel az autódra. Fernando folyamatosan azon gondolkodik, hogyan tudná a lehető legjobban megnehezíteni az ellenfele dolgát, legyen szó támadásról, vagy védekezésről, és zseniális ebben. Rengeteget tanultam tőle az egymással való versenyzés során, néha nekem jött ki a lépés, néha pedig neki. Varázslatosan tudta elegyíteni a nagy tempót és a kiszámíthatatlanságot” – engedett egy kis betekintést a Alonso trükkjeibe Webber.
Webber tiszteli Alonsót a bátorságáért
A spanyol a McLaren-Hondával a mezőny végén töltött évek alatt egyre jobban kiábrándult az F1-ből, ezzel párhuzamosan pedig egyre nagyobb érdeklődést mutatott egyéb kategóriák felé, melynek eredményeként Alonso többször is rajthoz állt az Indy500-on, de a királykategóriától távol töltött évek alatt a WEC bajnoka is lett, valamint kipróbálta magát a Dakaron is.
„Nem mondom, hogy az IndyCar túl vakmerő lenne, de egyértelműen veszélyesebb, mint az F1, Fernando azonban mindig is számító volt. Akadt néhány nagy balesete, például Brazíliában és Melbourne-ben. Egy ilyen hosszú karrier alatt elkerülhetetlen néhány nagy bukás, ám ő sosem volt vakmerő. Azt sem mondanám, hogy rettenthetetlen lenne, mert az nem az ő karaktere, de engem meglepett az indycaros kitérője, akárcsak a Dakar. Bármit szívesen kipróbál, amibe becsatolhatja magát a kormány mögé, csak nézzük meg, mennyit gokartozik még mindig” – zárta Webber.