Eddigi Formula-1-es karrierje egyetlen futamgyőzelem nélküli szezonját zárta 2022-ben Lewis Hamilton, köszönhetően a Mercedes pattogással és sok más egyéb gonddal küzdő W13-asának. A bahreini teszt alapján a 2023-as versenygép sem lett világverő konstrukció, ám mint azt a szezonnyitó sajtónapján a brit elmondta: legalább a delfinezés nem fedi el a problémáikat, így könnyebben léphetnek majd előre.
„Attól a pillanattól fogva, hogy vezettem az autót, tudtam, hogy hol állunk és milyen kihívásokkal szembesülhetünk” – jelentette ki Hamilton a Formula.hu jelenlétében. „A pozitívum, hogy idén nincs pattogás, ami óriási pluszt jelent. Miközben próbáltuk megérteni a problémákat, a pattogás sok mindent elfedett, nehéz volt megfejtenünk, mi is történik. Ez most nincs, így a nyers teljesítményre fókuszálhatunk.”
„Bátorítóan hat látni mindenkinek a koncentráltságát és a bátorságát a csapatban, hogy visszajussunk a csúcsra. Szóval nyilván nem úgy kezdjük meg a szezont, ahogy akartuk, de ez továbbra is egy sokszoros világbajnok csapat, hiszek az itt dolgozó emberekben” – fogalmazott a hétszeres világbajnok. A teszt után is utalt rá egyébként a pilóta, hogy bár a pattogás megszűnt, néhány alapvető gondot magukkal hoztak a W14-essel.
Új szárny az F1-es szezonnyitóra
Az egyik ilyen probléma volt a végsebességbeli hátrányuk, ami az autó túl nagy légellenállásának volt betudható: az Auto Motor und Sport adatai szerint a múlt heti teszten is a mezőny végén kullogott ezen a téren a Mercedes. A Bahreini Nagydíjra azonban egy kisebb leszorítóerőt generáló hátsó szárnnyal készült az istálló, amelyet szintén az AMuS fotóján már meg is tekinthetünk csütörtöktől:
#F1: Mercedes new rearwing for #BahrainGP. Less downforce, less drag. #AMuS pic.twitter.com/FnRbUpVSe1
— Andreas Haupt (@andihaupt1) March 2, 2023
Hamilton ugyanakkor úgy fogalmazott, hogy bár valószínűleg egy lépést jelent a jó irányba az újítás, ez még nem old meg egy csapásra mindent:
„Van egy szárnyunk, amit ki fogunk próbálni, amitől reméljük, hogy jobban fog passzolni ehhez a pályához. De nem gondolom, hogy ez mindent megváltoztatna, de remélhetőleg a helyes irányba mozdít el minket. Mint mindenkinél, nekünk is voltak átnézendő adataink, így már egyértelműen jobban értjük, hova kell állítunk az autót, hol vannak a gyenge pontjai. Ezeket nem tudjuk egyből orvosolni. De a gyárban dolgozó nők és férfiak arra koncentrálnunk, hogy ez a lehető leghamarabb megtörténjen.”
***
Az új F1-es szezonra szerkesztőségünk is ráncfelvarrással készült: a minőséget és a hitelességet célzó tartalmakkal, újításokkal vágunk neki a 2023-as idénynek. Hogy mik ezek? Olvasd el ebben a cikkben, és tarts velünk idén is!