A tavalyi vb-második az előszezon első napján 64, a második napon pedig 68 kört futott, ezzel pedig összesítve a mezőny első felében van a megtett táv alapján felállított rangsorban. A Ferrari-pilóta elégedett az autó megbízhatóságával.
„Igen, azt hiszem, hogy mindannyian boldogok vagyunk, mert az adatok egyeztek azzal, ami a gyárban volt, ami nagyon fontos, elsődleges dolog” – kezdte Leclerc. „Főként arra koncentráltunk, hogy az autót különböző helyzetekbe helyezzük, különböző beállításokat használjunk, hogy meglássuk, hogy minden egyezik-e, ami így volt.”
A Ferrari versenyzője a pattogásra is kitért, mert voltak olyan találgatások, hogy a csapat ezzel a jelenséggel küzdhet, lévén, hogy az autó a célegyenesben rendre pattogott: „Nem hiszem, hogy különösebben aggódnánk emiatt. Tegnap elég extrém beállításokat is használtunk, nagy változtatásokat hajtottunk végre az autón.”
A megbízhatóság kapcsán Leclerc nyugodtan összegzett: „Optimista vagyok, nemcsak azért, mert tegnap jó napunk volt – őszintén szólva tavaly nagyon sima három napunk volt a teszten megbízhatóság szempontjából. Inkább azért, mert tudom, hogy mennyi munkát végeztek a mérnökök télen Maranellóban.”
Tényleg senki nem mutatja meg azt, amire képes?
Annak fényében, hogy a Ferrari adatai és a teszt során tapasztaltak egyezni látszanak, az olasz gárda megpróbál a teljesítményre koncentrálni, de Leclerc szerint nem érdemes minden kártyát felfedni: „Most egy kicsit többet fogunk a beállításokkal foglalkozni, egy kis teljesítményt kipréselni, természetesen nem mindent, mert ez csak teszt.”
„De ezért nagyon fontos, hogy magunkkal foglalkozzunk, mert egyik csapat sem fogja a teljes potenciálját megmutatni itt” – mondta a monacói, aki az eddig nagyon jól teljesítő Max Verstappennel sem foglalkozik, mert nem látja értelmét az itteni eredmények alapján levont következtetéseknek.