Csütörtök délelőtt kezdetét vette az egyetlen előszezoni Formula-1-es teszt Bahreinben. Mivel mindössze három nap áll a mezőny rendelkezésére, a csapatok nem vesztegették az idejüket, szinte mindenki egyből pályára gurult.
A munkát azonban hamar megakasztotta egy piros zászló: a kerékpárbalesetben megsérült Lance Stroll helyére beugró Felipe Drugovich alatt állt le az Aston Martin rögtön annak első körén. A csapat tájékoztatása szerint elektronikai hiba okozta a leállást, amelyet később sikerült kijavítaniuk, így az AMR23-as visszatérhetett a pályára – igaz, így is messze Drugovich tette meg a legkevesebb kört a délelőtti bő négyórás etap során.
A többi istálló gyakorlatilag probléma nélkül teljesítette a délelőtti szakaszt, egyedül a Ferrarinál szúrt szemet még egy érdekes jelenség: többen észrevették, hogy nagy tempónál behorpadni látszott az SF-23-as orra. Ám mint kiderült, nem valami ügyes műszaki trükkről van szó, a Scuderia ugyanis megerősítette, hogy nem szándékosan idézték elő a furcsa jelenséget, az abból adódott, hogy nem volt elégséges a támasztó szerkezetet az orrkúpon belül, de a vörösök elmondása szerint orvosolták a hibát.
A Ferrari egyébként összességében gyors volt, Carlos Sainz sokáig vezette is az eredménylistát. Végül a spanyolnak be kellett érnie a második hellyel, a délelőtti etapot ugyanis végül Max Verstappen zárta az élen 1:32,959-es idővel a reggel végre tényleges valójában megmutatott RB19-es volánjánál. A két tavalyi élgárda mögött némi meglepetésre Alexander Albon a harmadik a Williamsszel, ráadásul ő teljesítette a legtöbb kört: bár nem érdemes az időkből messzemenő következtetéseket levonni, ez biztató kezdés a grove-i istálló számára.
Mögöttük Guanyu Zhou következett az Alfa Romeóval, majd jött George Russell a Mercedesszel: neki már több mint egy másodperc volt a hátránya Verstappennel szemben. A visszatérő Nico Hülkenberg foglalta el a hatodik helyet a Haasszal, majd jött a legvégén feltörő Drugovich, megelőzve Yuki Tsunodát (AlphaTauri), Pierre Gaslyt (Alpine) és a McLaren újoncát, Oscar Piastrit. A teljes mezőny két másodpercen belül volt egymáshoz képest.
A délelőtti körözés végén virtuális biztonsági autós fázist léptettek életbe, ám nem baleset vagy újabb leállás idézte ezt elő, hanem az FIA is teszteli a különböző procedúrákat a három nap során – ennek is köszönhető a negyedórás megtoldása a szakaszoknak.
A teszt itthoni idő szerint 13:15-től folytatódik, a Red Bull kivételével minden csapatnál beül a másik pilóta is. Folyamatosan frissülő élő szöveges-képes tudósításunk ide kattintva követhető.
A csütörtöki tesztnap délelőtti eredményei:
1. | Verstappen | Red Bull | 1m32.959 - 71 kör |
2. | Sainz | Ferrari | 1m33.253 - 72 kör |
3. | Albon | Williams | 1m33.671 - 74 kör |
4. | Zhou | Alfa Romeo | 1m33.723 - 67 kör |
5. | Russell | Mercedes | 1m34.174 - 69 kör |
6. | Hulkenberg | Haas | 1m34.424 - 51 kör |
7. | Drugovich | Aston Martin | 1m34.564 - 40 kör |
8. | Tsunoda | AlphaTauri | 1m34.671 - 46 kör |
9. | Gasly | Alpine | 1m34.822 - 60 kör |
10. | Piastri | McLaren | 1m34.888 - 52 kör |