Az új, szívóhatásra alapuló Formula-1-es versenygépek összességében elnyerték a közvélemény tetszését, noha olyan nem várt problémák ütötték fel a fejüket, mint például a delfinezés jelensége, amely pont a Mercedest sújtotta talán a legrosszabb mértékben.
A 2023-as szezonban újabb hat kilogrammal növekszik az autók minimumsúlya, ezzel pedig már 798 kg-os versenyautókat fogunk látni 300 km/óra feletti tempóval száguldozni. Már az F1 elöljárói is elismerték, hogy nem tetszik nekik, hogy ennyire nehezek az autók, s a 2026-os szabálymódosítások alkalmával egy kompaktabb autót ígérnek, azt közben elismerték, hogy az energiavisszanyerő-rendszerek miatt nem fognak tudni csodát tenni.
George Russell, a GPDA elnöke is felszólalt ez ügyben, mivel szerinte a túl nehéz autók veszélyeztetik a versenyzők biztonságát a megnőtt becsapódási energia miatt: „Az új autók legnagyobb gondja a súly” – mondta Russell a Motorsportnak.
„Óriási a súlya az autóknak, amit mi alacsony tempónál meg is érzünk. Miközben az autók egyre biztonságosabbá válnak, folyamatosan híznak is, így mára már olyan lett az F1-es versenygépekkel falnak csapódni, mintha egy busszal szenvednénk balesetet, míg a korábbi években inkább egy Smarthoz tudnám hasonlítani a becsapódás erejét.”
„Nyilvánvalóan sokkal nagyobb lesz a becsapódás ereje, ha egy 850, vagy mondjuk a rajtnál több mint 900 kilós autóval ütközünk, mint amikor 15 évvel ezelőtt 650 kg-osak voltak az F1-es gépek. Biztos vagyok benne, hogy jelenleg is zajlik ennek a problémának az elemzése, mert valahol meg kell húzni a vonalat, mert ha folyamatosan csak biztonságosabbak és ezzel együtt nehezebbek lesznek az autók, akkor el fogunk jutni ahhoz a ponthoz, ahol a nehezebb már veszélyesebb lesz.”
Ha igazán szereted a motorsportokat, akkor van számodra egy jó hírünk: nemcsak a Facebookon, de már az Instagramon is megtalálsz bennünket. Kövess minket a legjobb képekért az Instán is!