A 2022-re fejlesztett F1-75 egyértelműen a legjobb koncepciók egyike volt a mögöttünk hagyott szezonban, az már más kérdés, hogy a Ferrarinak milyen mértékben sikerült kihasználnia az autóban rejlő potenciált. Szárnyra kaptak már hírek, melyek szerint az erőforrásuk elrendezését is jelentősen újragondolják az olaszok, most pedig a Racing News 365 Paolo Filisetti közbenjárásával mutatta be, milyen újítások várhatók 2023-ra a Scuderiától.
Nem változtat az alapokon a Ferrari
Megmarad a fürdőkádszerű mélyedés az oldaldobozok tetején, ahogyan a rajta található hűtőnyílásokat sem távolítja el a csapat. Ugyanakkor az autó hátuljához közeledve sokkal szűkebbre vágják a karosszériát, s annak félkörös íve is eltűnik. Ezzel az autó hátsó felfüggesztés előtti elemei leginkább a Red Bull megoldására fognak hajazni. A Ferrari így szeretné elérni, hogy kevésbé turbulens levegő áramoljon a hátsó kerekekre.
A 675-ös – ahogyan a gyárban hívják a 2023-as versenygépet – oldalsó légbeömlőjének felső részét rövidebbre vágják, amivel a légellenállást szeretnék csökkenteni az olaszok. Ha ezekhez a változtatásokhoz még hozzávesszük, hogy a tesztpadon a hírek szerint 30 lóerővel többet tudtak kihozni az erőforrásukból – melyen csupán megbízhatósági módosításokat eszközöltek –, akkor ígéretes szezon előtt állhat a Ferrari, de persze nyilvánvaló, hogy eközben a Red Bull és a Mercedes sem fog a babérjain ülni.
A sikert azonban nem feltétlenül az aerodinamikai fejlesztések, hanem sokkal inkább a padlólemez újragondolása hozhatja el a Ferrari számára, akik a delfinezés miatt behozott direktíva után kezdtek el látványosan szenvedni, hiszen kénytelenek voltak megemelni az autó hasmagasságát. Na meg persze az új csapatfőnök, Frederic Vasseur, aki az Alfa Romeótól érkezik a Scuderiához!
Ha igazán szereted a motorsportokat, akkor van számodra egy jó hírünk: nemcsak a Facebookon, de már az Instagramon is megtalálsz bennünket. Kövess minket a legjobb képekért az Instán is!