DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Leclerc-t meglepte, ahogy Perez elhúzott tőle

A biztonsági autós újraindítás után egy ideig ott loholt a mexikói sarkában a ferraris, egyetlen hiba elég volt azonban ahhoz, hogy kiessen a DRS-távolságból, onnan pedig már nem volt visszaút.

Sergio Perez és Charles Leclerc csatázott a győzelemért a Szingapúri Nagydíjon, és utólag mondhatjuk, hogy az első hely sorsa már a rajtnál eldőlt, hiszen ott a mexikói elment riválisa mellett, akinek nem volt reális esélye a visszatámadásra. A monacói el is ismerte, hogy egyszerűen nem volt elég jó a startja – sőt, Mattia Binotto Ferrari-főnök szerint is ezen úszhatott el a győzelem esélye –, a verseny utolsó szakaszában viszont egy biztonsági autós periódust követően néhány körön át ott loholt a Red Bull-os sarkában Leclerc.

„Sajnos nem voltam elég közel hozzá, amikor voltak az elfékezései” – elevenítette fel a legjobb esélyeit az FIA sajtótájékoztatóján a ferraris. „Nem hiszem, hogy ezek azon múltak, hogy mennyire álltak készen az abroncsai, szimplán csak elkövetett néhány hibát, ami teljesen normális ilyen körülmények között. De nem voltam elég közel ahhoz, hogy előzéssel próbálkozzak sajnos.”

perez-leclerc-szing-redbull-2022



Leclerc arról is beszélt, miért nem tudott igazából előzési manőverrel próbálkozni, amíg közel volt Perezhez: „Minden a határon volt. A felkavart levegő és a körülmények miatt a legkisebb hibáért is nagy árat fizetsz. Én is elkövettem néhány hibát, mert próbáltam a lehető legközelebb kerülni, hiszen tulajdonképpen az egyenesben kellett megpróbálnom előzni. Nem fékezhettem később, hiszen nem tudtam, milyen a belső ív, és nem akartam kockáztatni. Volt egy kör, amikor nagyon közel voltam és gondoltam rá, hogy később fékezzek a belső íven mellette, de nem érte volna meg szerintem, úgyhogy csak vártam a megfelelő lehetőségre – ami sajnos végül nem jött.”

A monacói egyik hibája után aztán kikerült az egy másodperces DRS-aktiválási távolságból, onnantól kezdve pedig a Red Bull-os hirtelen el tudott szakadni Leclerc-től. A végül hét és fél másodperccel a riválisa mögött befutó, így annak utólagos büntetéséből sem profitáló ferrarist ez annak ellenére váratlanul érte, hogy egyúttal magyarázattal is tudott szolgálni rá azzal, hogy szerinte az F1-75-ös gyorsabban melegíti fel a gumikat üzemi hőtartományba:

„Eléggé meglepődtem, mert szerintem pont amikor kikerültem a DRS-távolságból, akkor kezdtek el megfelelően működni Checo abroncsai, nekem pedig sajnos kicsit visszaestek. Keményen nyomtam, aztán az utolsó tíz körben elkezdett elhúzni. De összességében úgy vélem, a teljesítményünk az intermediate gumikon is jó volt, csak egyszerűen nem volt elég víz a pályán, így eléggé felmelegedtek a gumik, s ezért tapadást veszítettem, amikor mögötte voltam. A safety car után mindig erősek vagyunk. Amit szerintem ki kell elemeznünk, hogy a Red Bull szemlátomást nagyon-nagyon jó hat-hét kör után, mi pedig az első hat-hét körben vagyunk erősek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: