DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Leclerc-pole a száradó Szingapúrban

Körről körre javult a pálya állapota a kvalifikáción, a Q3-ra pedig felkerültek a slick abroncsok. A ferraris uralta az időmérő edzést, Verstappen azonban mindössze nyolcadik lett a Red Bull furcsa utasítása után.

A szingapúri időmérő kezdetén – helyi idő szerint 21 órakor, közép-európai idő szerint 15 órakor – még nedves volt a Marina Bay pálya aszfaltja a korábbi felhőszakadás miatt. Három órával korábban a harmadik szabadedzést az állapotok érdemben fél órára rövidítették, előbb teljes esőgumin, majd köztes abroncson gyorsultak az időeredmények a körről körre javuló pályán. Az időmérő kezdetén az aszfalt még mérsékelten nedves volt, így a körözés intermediate abroncson indult, de rendszeresen felmerült a kérdés, alkalmas-e a pálya a slickre váltásra.

Charles Leclerc 1:57,9-es legjobbját a harmadik szabadedzésről már rögtön az elején megjavították: a tapadási szint újra körről körre javult, ami élénk forgalmat eredményezett, hiszen folyamatosan a pályán kellett lenni, mivel bármikor a levegőben volt egy esetleges megszakítás.

Az élen 1:55 eleji és 1:54 közepi körökkel Charles Leclerc, Lewis Hamilton és Max Verstappen is megfordult. A váltópont a száraz pályás abroncsra végül nem jött el, a mezőny köztes gumin fejezte be a fázist. Az utolsó percben és a leintést követő pillanatokban záporoztak az addigi legjobb idők a köztes keveréken, az addig vezető Leclerc-t előbb Hamilton, majd Verstappen lépte át: a holland végül 1:53,057-tel bizonyult a Q1 legjobbjának.



Verstappen, Hamilton és Leclerc trióját a csapattársak, Perez, Sainz és Russell követték, Kevin Magnussennel az előkelő hetedik helyen. A haasos csapattárs, Mick Schumacher is továbbjutó helyre lépett az utolsó pillanatban, így kiesett Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo, a fékre panaszkodó Esteban Ocon, valamint a két Williams.

A Q2 szintén köztes keveréken indult, Leclerc 1:52,343-mal állt az élre az első körök alapján, Verstappen és Perez előtt. Az éllovas féltávnál bokszkiállása előtt felvetette a slickre váltást, de a Ferrari óvatosságból újabb szett intert helyezett fel. Bátrabb volt az Aston Martin, amely viszont megkockáztatta a lágy abroncsra váltást, a példát követve pedig Guanyu Zhou is megpróbálkozott ezzel a taktikával.

A monacói köre nem dőlt meg a folytatásban, Hamilton viszont felzárkózott a második helyre, Verstappen és Perez elé. Alonso javított a végén az ötödik pozícióba, Sainz mögött a két AlphaTauri, valamint Norris és Magnussen jutottak a Q3-ba. Igazán izgalmas a kiesők listája volt: Russell küszködött a Q2-ben és 11. helyen kiesett. A slick abroncsok sem váltak be: hiába futott legjobb első szektort mindkét Aston Martin, a pálya végére rengeteg időt veszítettek. A Mercedes mellett Stroll, Schumacher, Vettel és Zhou alkották a kiesők sorrendjét.

A Q2 vége még korainak bizonyult a köztes abroncsra, de a Q3 elején már majdnem mindenki ezen a keveréken hajtott ki, csupán Tsunoda és Magnussen volt konzervatív az interrel. Az első percekben még gyorsabb volt a zöld jelölésű gumi, Tsunoda 1:55,170-es körével gyorsabb volt, mint Leclerc és Verstappen, Hamilton azonban óriási kört pakolt össze első nekifutásra a piroson, két másodperces különbséggel 1:53,082-vel ugorva az élre.

A köridő hamar feledésbe merült, a javuló pályán nem csak a nagycsapatok rúghatták labdába: Norris három tizedre megközelítette Hamiltont, majd futólag Alonso ugrott az élre, de Hamilton újra egy lépéssel a többiek előtt járt, 1:51,019-es idejével most másfél másodpercet adott a spanyolnak. A mögötte körbeérő riválisok nem is tudták megelőzni, Verstapen négy, Perez hét, Leclerc kilenc tizedmásodperccel maradt le tőle.

A megszokott Q3-as procedúrával ellentétben a csapatok nem cseréltek abroncsot, egy lágy szettel teljesítették az időmérőt – Tsunoda és Magnussen természetesen váltott slickre –, hűtőkör után következet az utolsó roham. Alonso visszatért az első pozícióba, de csak pillanatokra, 1,3 másodpercet adott neki Leclerc, aki 1:49,412-es körrel állított fel új szintet.

Verstappen két lila szektor után nem tudott javítani, de elment még egy gyorskörre: eközben Leclerc-t nem tudták megelőzni, csak a második helyre zárkózott fel Sainz, majd Perez. Kettőjük közé ékelődött be a legjobb középső szektort futó Hamilton harmadikként, de minden szem Verstappen utolsó gyorskörére szegeződött, a Red Bull azonban az utolsó pillanatban meglepetésre a bokszba hívta a holland versenyzőt, aki így nyolcadikként zárta az időmérőt.

A negyedik Sainz mögött Verstappen és Russell gyengélkedésének köszönhetően Alonso és Norris szerezte a harmadik soros rajteredményeket. Gasly hetedik lett, az ötödik sorból pedig Magnussen és Tsunoda rajtolhat a Szingapúri Nagydíjon.

Az időmérő edzés eredménye:

  Versenyző Csapat Q1 Q2 Q3 Körök
1 Charles Leclerc FERRARI 1:54.129 1:52.343 1:49.412 20
2 Sergio Perez RED BULL RACING RBPT 1:54.404 1:52.818 1:49.434 19
3 Lewis Hamilton MERCEDES 1:53.161 1:52.691 1:49.466 23
4 Carlos Sainz FERRARI 1:54.559 1:53.219 1:49.583 22
5 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 1:55.360 1:53.127 1:49.966 23
6 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 1:55.914 1:53.942 1:50.584 24
7 Pierre Gasly ALPHATAURI RBPT 1:55.606 1:53.546 1:51.211 24
8 Max Verstappen RED BULL RACING RBPT 1:53.057 1:52.723 1:51.395 20
9 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 1:55.103 1:54.006 1:51.573 23
10 Yuki Tsunoda ALPHATAURI RBPT 1:55.314 1:53.848 1:51.983 23
11 George Russell MERCEDES 1:54.633 1:54.012   17
12 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:55.629 1:54.211   15
13 Mick Schumacher HAAS FERRARI 1:55.736 1:54.370   16
14 Sebastian Vettel ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:55.602 1:54.380   15
15 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 1:55.375 1:55.518   14
16 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 1:56.083     7
17 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES 1:56.226     9
18 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 1:56.337     9
19 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 1:56.985     7
20 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 1:57.532     8
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: