A szingapúri időmérő kezdetén – helyi idő szerint 21 órakor, közép-európai idő szerint 15 órakor – még nedves volt a Marina Bay pálya aszfaltja a korábbi felhőszakadás miatt. Három órával korábban a harmadik szabadedzést az állapotok érdemben fél órára rövidítették, előbb teljes esőgumin, majd köztes abroncson gyorsultak az időeredmények a körről körre javuló pályán. Az időmérő kezdetén az aszfalt még mérsékelten nedves volt, így a körözés intermediate abroncson indult, de rendszeresen felmerült a kérdés, alkalmas-e a pálya a slickre váltásra.
Charles Leclerc 1:57,9-es legjobbját a harmadik szabadedzésről már rögtön az elején megjavították: a tapadási szint újra körről körre javult, ami élénk forgalmat eredményezett, hiszen folyamatosan a pályán kellett lenni, mivel bármikor a levegőben volt egy esetleges megszakítás.
Az élen 1:55 eleji és 1:54 közepi körökkel Charles Leclerc, Lewis Hamilton és Max Verstappen is megfordult. A váltópont a száraz pályás abroncsra végül nem jött el, a mezőny köztes gumin fejezte be a fázist. Az utolsó percben és a leintést követő pillanatokban záporoztak az addigi legjobb idők a köztes keveréken, az addig vezető Leclerc-t előbb Hamilton, majd Verstappen lépte át: a holland végül 1:53,057-tel bizonyult a Q1 legjobbjának.
Verstappen, Hamilton és Leclerc trióját a csapattársak, Perez, Sainz és Russell követték, Kevin Magnussennel az előkelő hetedik helyen. A haasos csapattárs, Mick Schumacher is továbbjutó helyre lépett az utolsó pillanatban, így kiesett Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo, a fékre panaszkodó Esteban Ocon, valamint a két Williams.
A Q2 szintén köztes keveréken indult, Leclerc 1:52,343-mal állt az élre az első körök alapján, Verstappen és Perez előtt. Az éllovas féltávnál bokszkiállása előtt felvetette a slickre váltást, de a Ferrari óvatosságból újabb szett intert helyezett fel. Bátrabb volt az Aston Martin, amely viszont megkockáztatta a lágy abroncsra váltást, a példát követve pedig Guanyu Zhou is megpróbálkozott ezzel a taktikával.
A monacói köre nem dőlt meg a folytatásban, Hamilton viszont felzárkózott a második helyre, Verstappen és Perez elé. Alonso javított a végén az ötödik pozícióba, Sainz mögött a két AlphaTauri, valamint Norris és Magnussen jutottak a Q3-ba. Igazán izgalmas a kiesők listája volt: Russell küszködött a Q2-ben és 11. helyen kiesett. A slick abroncsok sem váltak be: hiába futott legjobb első szektort mindkét Aston Martin, a pálya végére rengeteg időt veszítettek. A Mercedes mellett Stroll, Schumacher, Vettel és Zhou alkották a kiesők sorrendjét.
A Q2 vége még korainak bizonyult a köztes abroncsra, de a Q3 elején már majdnem mindenki ezen a keveréken hajtott ki, csupán Tsunoda és Magnussen volt konzervatív az interrel. Az első percekben még gyorsabb volt a zöld jelölésű gumi, Tsunoda 1:55,170-es körével gyorsabb volt, mint Leclerc és Verstappen, Hamilton azonban óriási kört pakolt össze első nekifutásra a piroson, két másodperces különbséggel 1:53,082-vel ugorva az élre.
A köridő hamar feledésbe merült, a javuló pályán nem csak a nagycsapatok rúghatták labdába: Norris három tizedre megközelítette Hamiltont, majd futólag Alonso ugrott az élre, de Hamilton újra egy lépéssel a többiek előtt járt, 1:51,019-es idejével most másfél másodpercet adott a spanyolnak. A mögötte körbeérő riválisok nem is tudták megelőzni, Verstapen négy, Perez hét, Leclerc kilenc tizedmásodperccel maradt le tőle.
A megszokott Q3-as procedúrával ellentétben a csapatok nem cseréltek abroncsot, egy lágy szettel teljesítették az időmérőt – Tsunoda és Magnussen természetesen váltott slickre –, hűtőkör után következet az utolsó roham. Alonso visszatért az első pozícióba, de csak pillanatokra, 1,3 másodpercet adott neki Leclerc, aki 1:49,412-es körrel állított fel új szintet.
Verstappen két lila szektor után nem tudott javítani, de elment még egy gyorskörre: eközben Leclerc-t nem tudták megelőzni, csak a második helyre zárkózott fel Sainz, majd Perez. Kettőjük közé ékelődött be a legjobb középső szektort futó Hamilton harmadikként, de minden szem Verstappen utolsó gyorskörére szegeződött, a Red Bull azonban az utolsó pillanatban meglepetésre a bokszba hívta a holland versenyzőt, aki így nyolcadikként zárta az időmérőt.
A negyedik Sainz mögött Verstappen és Russell gyengélkedésének köszönhetően Alonso és Norris szerezte a harmadik soros rajteredményeket. Gasly hetedik lett, az ötödik sorból pedig Magnussen és Tsunoda rajtolhat a Szingapúri Nagydíjon.
Az időmérő edzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | Körök | |
1 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:54.129 | 1:52.343 | 1:49.412 | 20 |
2 | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 1:54.404 | 1:52.818 | 1:49.434 | 19 |
3 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:53.161 | 1:52.691 | 1:49.466 | 23 |
4 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:54.559 | 1:53.219 | 1:49.583 | 22 |
5 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:55.360 | 1:53.127 | 1:49.966 | 23 |
6 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:55.914 | 1:53.942 | 1:50.584 | 24 |
7 | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | 1:55.606 | 1:53.546 | 1:51.211 | 24 |
8 | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 1:53.057 | 1:52.723 | 1:51.395 | 20 |
9 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:55.103 | 1:54.006 | 1:51.573 | 23 |
10 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | 1:55.314 | 1:53.848 | 1:51.983 | 23 |
11 | George Russell | MERCEDES | 1:54.633 | 1:54.012 | 17 | |
12 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:55.629 | 1:54.211 | 15 | |
13 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:55.736 | 1:54.370 | 16 | |
14 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:55.602 | 1:54.380 | 15 | |
15 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 1:55.375 | 1:55.518 | 14 | |
16 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 1:56.083 | 7 | ||
17 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:56.226 | 9 | ||
18 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:56.337 | 9 | ||
19 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:56.985 | 7 | ||
20 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:57.532 | 8 |