A Ferrari egy újabb gyenge hétvégén van túl Zandvoortban, hiszen a második és harmadik helyről rajtolva Charles Leclerc révén mindössze egy harmadik pozíciót tudtak elérni a versenyen, miközben Carlos Sainz futamát jelentősen befolyásolták a csapat hibái, a spanyol első bokszkiállásakor ugyanis nem volt kint mind a négy kerék, második kiállásánál pedig ráengedték Fernando Alonso Alpine-jára, amiért Sainz öt másodperces időbüntetést kapott a felügyelőktől, melynek eredményeképp végül a nyolcadik helyen zárta a Holland Nagydíjat.
A maranellóiak Leclerc és Sainz második kiállását is éppen a virtuális biztonsági autós fázis előtt ejtették meg, Mattia Binotto szerint azonban nem ezen múlt a Ferrari gyenge szereplése: „Egyelőre nem gondolunk a stratégiára, mert egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. Erős autó nélkül nem reménykedhetünk jó eredményben, vagy győzelemben. Ezért az elsődleges teendőnk az autó teljesítményének az elemzése lesz, mert ez már a sokadik verseny, ahol nem sikerült teljesen kihoznunk belőle a benne rejlő potenciált” – mondta a Ferrari csapatfőnöke az F1TV-nek. „Carlos első kiállásánál nagy volt a káosz, mert túl későn hívtuk be, a szerelők pedig nem álltak készen, ami sajnos sok pozíciójába került. Charles-lal pedig nagyon szerencsétlen helyzetbe kerültünk, mert épp a biztonsági autó előtt cseréltünk kereket, ami nem könnyítette meg a versenyét. Az elsődleges gond azonban az autó sebessége volt.”
A zandvoorti aszfaltcsíkon a Mercedes is erősebbnek tűnt a Ferrarinál, ami Binotto szerint nem hagyható figyelmen kívül a hátralévő versenyek kapcsán: „A Mercedes jelenleg egyértelműen nagyon gyors, ami aggodalomra ad okot, ugyanis nagyon közel kerültek hozzánk a bajnokságban. Ma sajnos nem volt meg a tempónk ahhoz, hogy legyőzzük őket. Jövő héten azonban következik Monza, ami értelemszerűen nagyon fontos verseny lesz számunkra, ezért rendkívül fontos, hogy megfejtsük miért maradt el a teljesítményünk a várakozásoktól az elmúlt három versenyen” – zárta gondolatait Binotto.
A Mercedes 30 pontra közelítette meg a Ferrarit a konstruktőri bajnokságban, így a szezon hátralévő részében a maranellóiaknak elsősorban hátrafelé kell majd figyelnie.