DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Aggasztó, de egyszeri volt a Red Bull fölénye?

A Ferrarinál sem értik, pontosan minek volt köszönhető a rivális alakulat belgiumi dominanciája, de Mattia Binotto és Carlos Sainz is bízik benne, hogy Zandvoortban már újra meccsben lesznek velük.

A szezon eddigi legfölényesebb teljesítményét nyújtotta a Red Bull a Formula-1-es Belga Nagydíjon: Max Verstappen úgy is toronymagasan nyert, hogy a 14. rajthelyről indult, Sergio Perez révén pedig kettős győzelmet ünnepelhettek az energiaitalosok. Mindeközben a Ferrari csak egy harmadik és egy hatodik helyet gyűjtött be: Charles Leclerc-t kivette a játékból a rajtbüntetése és a versenyen tapasztalt problémái, de Carlos Sainz sem tudott mit kezdeni a Red Bullokkal a pole-ból indulva.

sainz-redbull-spa-dppi-1



A vb-összetettben immár 98 pontos hátrányba kerülő Leclerc szerint különösen az ad okot aggodalomra, hogy az RB18-as szemlátomást a pálya minden szegletén remekül működött: „Nehéz hétvégénk volt, a Red Bull egy másik szintet képviselt. Találtak valamit ezen a hétvégén, ami némileg aggasztó számunkra, mert egyelőre nem pontosan értjük. Továbbra is extrém gyorsak az egyenesben, és olyan, mintha nem is lenne leszorítóerőjük. De aztán megérkeznek a kanyarokba, ahol legalább olyan gyorsak, mint mi vagy még gyorsabbak is. Úgyhogy ez kicsit aggasztó” – idézi a monacóit a The Race.

Hasonlóra mutatott rá Mattia Binotto, a Scuderia csapatvezetője is: „Ami igazán aggaszt, hogy azt látni, hogy képesek alacsony leszorítóerős csomaggal futni úgy, hogy még így is elég jó leszorítóerővel rendelkeznek a középső szektorban, ahol erre szükség van. Úgyhogy egyszerre van meg nekik a kettő, ami jó hatékonyságot jelent: alacsony légellenállás, magas leszorítóerő.”

Binotto ugyanakkor bízik benne, hogy csak a spái pálya nagyította fel a különbségeket, amelyet ráadásul súlyosbított a rossz gumihasználatuk is: „Emellett komoly volt a gumikopásunk is, ezt meg kell vizsgálnunk. E tekintetben is erősebbek voltak. Nyilvánvaló, hogy a következő versenyeken nem olyan különbséget fogunk látni, mint ma. Spa mindig felerősíti a különbséget, mivel egy hosszú pálya. Ha pedig a hatékonyság terén van némi előnyöd, az ezen a pályán még inkább meglátszik. Reméljük, hogy közelebb leszünk a következő futamokon. Némileg gyorsabb az autójuk, de a gumikopás határozta meg leginkább a teljesítményt. Ezt a lehető leghamarabb meg kell értenünk és oldanunk.”

A Red Bullok mögött dobogóra álló Sainzt is letaglózta az ellenfél tempófölénye, de arra számít, hogy néhány nap múlva a Holland GP-n már újra meccsben lesznek velük: „Nem tudom, pontosan mennyi volt körönként, de sok. Ki kell elemeznünk ennek az okát. Úgy gondolom, ez egyszeri alkalom volt. Szupererős hétvégét teljesítettek, miközben mi egy kicsit gyengébbet egy olyan pályán, amely nem passzolt annyira hozzánk. Ki kell elemeznünk az okokat, de ami a magunk versenyét illeti, mindent megtettünk, de egyszerűen nem voltunk elég gyorsak.”

„Nem különösebben aggódom emiatt: egyszerűen kissé nehéz hétvégénk volt, a pálya pedig kedvezett a Red Bullnak. Úgy vélem, Zandvoort jobb vadászterület lesz számunkra, ott erősebbnek kell lennünk. Ez nem azt jelenti, hogy kényelmesen legyőzzük a Red Bullokat, de az meggyőződésem, hogy harcban leszünk velük” – vélekedett a spanyol a futam utáni sajtótájékoztatón, amelyen a Formula.hu is jelen volt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: