DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd
F1

Így váltott a nyerő stratégiára az utolsó pillanatban a Red Bull

A rajt előtt kis híján beleestek ugyanabba a hibába, amibe a verseny során a Ferrari, de a Red Bull gyorsan reagált a körülményekre – a Verstappen által is dicsért stratéga árulta el a részleteket.

Max Verstappen a tizedik helyről rajtolva nyerte meg vasárnap a Formula-1-es Magyar Nagydíjat, amelyben a tempója mellett a remekül kivitelezett taktika is szerepet játszott. Pedig a holland és a Red Bullt irányító Christian Horner is elárulta a futam után, hogy kis híján a kemény abroncsokon startoltak, amelyek később a versenyen – többek között Charles Leclerc és a Ferrari révén – egyértelműen látszottak, hogy nem működnek a hűvösebb körülmények között.

A regnáló világbajnok a nyilatkozataiban külön kiemelte az energiaitalosok vezető stratégájának, Hannah Schmitznek a szerepét. A Formula1.com portálnak nyilatkozva ő maga mesélte el részletesen, hogyan is váltottak szinte az utolsó pillanatban taktikát:

hannah-schmitz-redbull-hun-2022



„Mivel a szokottnál rosszabb helyről indultunk, az egyik klasszikus stratégia ilyenkor, hogy a kemény abroncsokon startolunk és sokkal hosszabban megyünk az első etapban, főleg annak fényében, hogy Magyarországon nehezebb az előzés, úgyhogy nekünk is ez volt a tervünk. De elég sokat beszéltünk a verseny előtt arról is, hogy esetleg kissé nedves lehet a pálya vagy hűvösek lehetnek a körülmények, s akkor alternatívaként a lágy gumi is szóba jöhet, mivel jobbak lehetnek ilyenkor. A rajtrácsra menet pedig mindkét versenyző határozottan jelezte, hogy alig van tapadás, pedig akkor a lágy gumin mentek.”

„A versenymérnökök jelezték, hogy nem gondolják, hogy a kemény gumi jó ötlet lenne, hosszan egyeztettünk Christiannal, és úgy döntöttünk, lágy gumira váltunk. Lógott az eső lába is, úgyhogy egyértelműen az volt a jobb választás ilyen körülmények között. Amiatt aggódtunk, tudunk-e eleget előrelépni az első etapban ahhoz, hogy kifizetődjön, de aztán mindkét pilóta sokat tört előre, úgyhogy ez eldőlt.”

Schmitz elmondta: mivel a tizedik rajthelyről startolva a szimulációk alapján legfeljebb a harmadik-negyedik hely tűnt elérhetőnek, különösen édes számukra a hungaroringi győzelem, amelyet a stratéga a szezon eddigi kilenc sikeréből talán a legnagyobbnak nevezett. Schmitz emellett arról is beszélt, pontosan hogyan zajlanak a Red Bullnál a döntéshozatali folyamatok:

„Mi együtt alkotunk egy csapatot, szóval egész hétvégén együttműködünk, meghallgatjuk mindenkinek a véleményét és az álláspontját, mert ez nem mindig csak a számokról és az adatokról szól. A versenyzőknek is vannak megérzéseik az autóban ülve, ezeket is megpróbáljuk számításba venni, ahogy a versenymérnökök visszajelzéseit is – ők olykor más adatokat néznek, mint a stratégák. Szóval összegyűjtjük az összes információt, átbeszélünk mindent, de végső soron ez egy stratégiai döntés, szóval mi hozzuk meg a végső döntést, de próbálunk ehhez a lehető legtöbb információt felhasználni.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: