DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Sainz nyitott az élen a Hungaroringen

Ferrari-vezetéssel indult az F1-es Magyar Nagydíj: a spanyol bő egy tizeddel előzte Verstappen és szűk hárommal Leclerc-t. Meglepően erősen kezdett a McLaren, a Mercedes is az élbolyban.

Az előrejelzéseknek megfelelően napsütésben és hőségben – 32 fokos levegő- és 55 fokos aszfalthőmérséklet mellett – startolt el a 37. Formula-1-es Magyar Nagydíj hétvégéje az első szabadedzéssel. Volt egy szokatlan (bár a beugrásainak gyakoriságát tekintve annyira mégsem) név a résztvevők között: Robert Kubica ülhetett be Valtteri Bottas Alfa Romeójába erre az egy órára.

Nem meglepő módon már az első etapoktól kezdődően a Ferrari és a Red Bull párosa diktálta a tempót, ráadásul jókora előnyben is voltak a többiekhez képest – jóllehet, ebben az is közrejátszott, hogy az első 20-25 percben csak a két élcsapat tette fel a lágy abroncsokat. Közülük egyébként elsősorban a két ferraris, Charles Leclerc és Carlos Sainz váltotta egymást az élen, de a vb-éllovas Max Verstappen gyakran beékelődött közéjük. Sergio Perez némileg távolabb volt a triótól, a mexikói viszont azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy egyik rádiózása során tüsszögött néhányat.

sainz-ferrari-hun-fp1-1



Fél óra elteltével aztán a Mercedesek is megjelentek az elejében: George Russell a második, Lewis Hamilton az ötödik helyre kapaszkodott fel. A középmezőny alakulatai közül pedig a McLaren tűnt a legerősebbnek, sőt némileg váratlanul Daniel Ricciardo volt az, aki egy ideig még Perezt is meg tudta előzni az eredménylistán.

A hajrára fordulva előbb Verstappen állt az élre, de végül Sainz válaszolni tudott a holland idejére, így a Ferrari spanyoljának elsőségével indult a hungaroringi hétvége. Leclerc lett mögöttük a harmadik, majd meglepetésre Lando Norris következett a McLarennel, amely tényleg biztató kezdést mondhat magáénak. Perezt amúgy még Russell is megelőzte, de a Red Bull-ost feltartották a gyorskörén a végén. Hamilton és Ricciardo végzett a mexikói mögött, a top 10 pedig az Alpine duója fért még be, ahonnan épp csak kicsúsztak az új hátsó szárnyat villantó Aston Martinok. Kevin Magnussen csupán 17. lett a fejlesztésekkel felszerelt és Ferrari-klónná váló Haasszal.

Az 1. szabadedzés végeredménye:

1. Carlos Sainz Jr. Ferrari 1'18.750  
2. Max Verstappen Red Bull 1'18.880 0.130
3. Charles Leclerc Ferrari 1'19.039 0.289
4. Lando Norris McLaren/Mercedes 1'19.299 0.549
5. George Russell Mercedes 1'19.606 0.856
6. Sergio Pérez Red Bull 1'19.622 0.872
7. Lewis Hamilton Mercedes 1'19.710 0.960
8. Daniel Ricciardo McLaren/Mercedes 1'19.841 1.091
9. Esteban Ocon Alpine/Renault 1'20.348 1.598
10. Fernando Alonso Alpine/Renault 1'20.377 1.627
11. Sebastian Vettel Aston Martin/Mercedes 1'20.383 1.633
12. Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 1'20.414 1.664
13. Pierre Gasly AlphaTauri/Red Bull 1'20.456 1.706
14. Yuki Tsunoda AlphaTauri/Red Bull 1'20.695 1.945
15. Zhou Guanyu Alfa Romeo/Ferrari 1'20.810 2.060
16. Alexander Albon Williams/Mercedes 1'20.834 2.084
17. Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1'20.921 2.171
18. Mick Schumacher Haas/Ferrari 1'21.027 2.277
19. Robert Kubica Alfa Romeo/Ferrari 1'21.179 2.429
20. Nicholas Latifi Williams/Mercedes 1'21.413 2.663
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: