DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Ferrari-másolat lett a fejlesztett Haas

Lehullt a lepel a Haas által régóta ígért hungaroringi fejlesztésről – az eredmény kísértetiesen hasonlít az F1-75-re. Günther Steiner reakciója: a Williams koncepcióját nem lett volna értelme másolni…

A Haas VF-22 átfogó csomagja – melyet a hétvégén Kevin Magnussen kap meg, Mick Schumacher továbbra is az eredeti verzióval versenyez – az FIA által közzétett fejlesztési lista alapján hét megújult alkatrészt tartalmaz: a padló felülete, szegélye és terelőelemei, a motorborítás, a hűtés, a hátsó felfüggesztés és hátsó fék területén történt változás. Az Autosport cikke kiemeli, a karosszéria, oldaldoboz, diffúzor és padló módosításai a Ferrari irányába mentek el. Erről megkérdezték Günther Steinert is:

„Arra számítok, hogy gyors lesz. Ha azt mondják, másolunk, talán a Williamst kellene másolnunk? Minden tiszteletem az övék, de teljesen eltérő a koncepciójuk és mögöttünk állnak. Szóval ha már másolunk, akkor a legjobbat kell utánoznunk, amely a Ferrari és a Red Bull jelenleg” – mondta a Haas csapatfőnöke. 

„A Ferrarival azonos motort, sebességváltót és felfüggesztést használunk, miért ne vehetnénk át tőlük bármi mást? Mellesleg futamokat nyernek. Egy meg egy az kettő, nem vagyunk buták” – folytatta Steiner. „Háromféle koncepció van, a Ferrari-féle, a Red Bull-féle és a Mercedes-féle. Mi a Ferrarihoz állunk közel, ezért nyilvánvaló módon megnézzük, mit csinálnak ők és azt másoljuk. De ehhez idő szükséges, be kellett mutatnunk egy autót szezon elején, aztán versenyeznünk kellett vele, majd a szélcsatornában tesztelnünk és finomítanunk.”

A Haas ígérete szerint a budapesti az első és egyetlen fejlesztési csomag 2022-ben: a hétvégén bemutatkozó csomaggal versenyzik végig a szezon további részét.

Az FIA említett listája szerint a Haas után a legtöbb módosítás a Mercedesen történt: a W13-hoz három területen nyúltak hozzá, a hátsó szárny, az övszárny és a halo aerodinamikája módosult. A McLaren az első fék régióját és a diffúzort módosította, a padlólemezen változtatott az Alfa Romeo, a hátsó szárnyon az Aston Martin, a hátul található kicsi övszárnyhoz nyúlt a Red Bull és az Alpine, miközben az AlphaTauri csupán a hátsó szárny véglapjait piszkálta meg. Két csapat, a Ferrari és a Williams egyáltalán nem változtatott a Francia Nagydíjhoz képest.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: