DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Binotto: Leclerc-t priorizáltuk a taktikával

A Ferrari F1-es csapatfőnöke szerint épp az élen álló monacóinak akartak kedvezni azzal, hogy nem hívták ki friss gumikért a safety car bejövetelekor – a tavalyi idényzáróról hozott példát Binotto.

Úton volt a győzelem felé a Formula-1-es Brit Nagydíjon Charles Leclerc, amikor a verseny hajrájában Esteban Ocon leálló autója miatt pályára küldték a safety cart. A Ferrari úgy döntött, nem hívják ki az élről friss abroncsokért a monacóit, miközben a mögötte haladó Carlos Sainczal így tettek, ahogy a riválisok is hasonló lépésre szánták el magukat. Emiatt Leclerc az újraindítást követően esélytelen volt Sainz, Sergio Perez és Lewis Hamilton ellen is, így végül csupán a negyedik helyen ért célba, alig néhány pontot közelítve Max Verstappenre.

A ferraris pilóta szemlátomást mérges volt a futamot követően, s ezt Mattia Binotto csapatvezető is elismerte, hozzátéve, hogy Leclerc-rel együtt a teljes csapat egyaránt dühös volt az elbukott első hely miatt:

binotto-leclerc-silverstone-ferrari-1



„Egyértelműen meg tudom érteni a frusztrációját” – mondta el Binotto a Formula.hu jelenlétében. „Ha kényelmesen vezeted a versenyt néhány körrel a vége előtt és mégsem nyersz, akkor természetes, hogy csalódott vagy. De Charles csalódottsága a miénk is: együtt nyerünk és együtt veszítünk. Ugyanolyan frusztráltak vagyunk az eredmény miatt, mint ő, mert lenyűgözően vezetett és újra megmutatta, mennyire erős versenyző. Charles teljes mértékben megérdemelte volna a győzelmet, csak jött a biztonsági autó.”

Binotto egyúttal még egyszer védelmébe vette a Leclerc-re kiszabott stratégiát: elmondása szerint igenis észszerű döntés volt, hogy inkább a pozíciót védték, semmint a friss lágy gumi jelentette előnyökre támaszkodtak. A csapatfőnök némileg érdekes módon a tavalyi Abu Dhabi Nagydíjat és Lewis Hamiltonék akkori taktikáját említette – csak épp azt nem tette hozzá, hogy akkor a brit és a Mercedes ugyancsak rajtavesztett azon, hogy használt gumikon maradt kint a pályán.

„A józan ész azt diktálta, hogy a vezető autót priorizáljuk azzal, hogy védjük a pályapozíciót” – vélekedett Binotto. „Semmi szokatlan nincs ebben a stratégiában, mindig az élen haladó autót részesítjük előnyben, így ebben a helyzetben Charles-t. Frissebb gumikon volt akkor, s ha kiállt volna a bokszba, az ellenfeleink pontosan az ellenkezőjét tették volna, amivel pozíciókat nyertek volna majdnem új kemény keverékű gumikon. Emlékezzünk csak Lewis Hamiltonra a tavalyi szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon, amikor kint maradt a pályán. Ezzel egyidejűleg Carlost az ellentétes taktikára állítottuk, hogy minden lehetőséget lefedjünk. Ha nem osztjuk meg a stratégiákat, akkor azt kockáztattuk volna, hogy elveszítjük a versenyt és a riválisainknak adjuk át a győzelmet.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: