DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Wolff állítja: megoldották a delfinezést

A Mercedes F1-es csapatvezetője szerint most már nem a szezon eleji jelenség kínozza a versenyzőket, hanem egy másfajta pattogás, ami már az autó merevségének köszönhető.

A Mercedes a delfinezés és a pattogás által leginkább sújtott csapatok közé tartozik a 2022-es Formula-1-es idényben – nem csoda, hogy sokan arra gyanakodtak, hogy a konstruktőri címvédő istálló keze is volt abban, hogy az FIA a Kanadai Nagydíjat megelőzően bejelentette, hogy közbelép egy új technikai direktívával a versenyzők egészségére is káros jelenség miatt.

James Vowles, a Mercedes vezető stratégája már a múlt héten elmagyarázta, hogy valójában két különböző jelenségről van szó a delfinezés és az utóbbi futamokon látott pattogás esetében. Toto Wolff csapatfőnök a montreali hétvége tapasztalatai alapján pedig arra a következtetésre jutott, hogy az előbbi, amelyet az autó padlólemezének aerodinamikai kialakítása okoz, már nem jelent gondot számukra – de persze ezzel még nincs vége a szenvedésüknek:

mercedes-russell-montreal



„Úgy gondolom, bizonyos szempontból elkülöníthetjük, mit nevezünk delfinezésnek vagy pattogásnak, és a delfinezést, ami az autó aerodinamikai okokból történő mozgása, szerintem megoldottuk és úrrá lettünk rajta Barcelona környékén” – mondta el Wolff a Formula.hu virtuális jelenlétében. „Sokkal inkább az váltja ki a versenyzők megjegyzéseit, ahogy az autó megy. Egyszerűen túl merev az autó. Rossz a kerékvetőkön, rossz a huplikon, de azzal, hogy elválasztottuk a problémát, könnyebb is kezelni.”

„Ha megnézünk lassításokat a két élcsapat autóiról vagy az Alpine-okról, akkor láthatjuk, mennyire keményen pattognak le a rázókövekről. Emiatt panaszkodnak valójában a pilóták, az autó merevségére. Meg kell néznünk, hogyan tudjuk csökkenteni ennek a hatását. És persze minél simább a pálya, annál jobb a helyzet, és minél kisebbek a kerékvetők, annál kevésbé láthatjuk a jelenséget” – utalt arra is a csapatvezető, hogy a jelenlegi pattogás már részben pályaspecifikus jelenséggé vált a W13-asnál.

Wolff ugyanakkor figyelmeztetett: mindez nem jelenti azt, hogy a két hét múlva esedékes Brit Nagydíjon már nem lesznek gondjaik, mert bár Silverstone hasonlít az említett katalán helyszínre, azért nem teljesen ugyanolyan. „Egy fecske nem csinál nyarat. Láthattuk a fecskét Barcelonában, de aztán valamerre másfelé repült el. Óvatosnak kell lennünk. Rengeteg munka szükséges még a trón visszaszerzéséhez, egyelőre nem tartunk ott” – fogalmazott.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: