A 2022-es szezonban eddig központi szerepet játszó delfinezés a Mercedes W13-at sújtotta leginkább a mezőny csapatai közül, a Spanyol Nagydíjra viszont a csapat látszólag elhárította a problémát. Monacóban és Azerbajdzsánban azonban ismét jelentkezett a bukdácsoló mozgás – a hosszú bakui egyenesben az aszfalthoz verődő padló komoly hátfájást okozott Lewis Hamilton számára.
„Egyértelműen van egy pályafüggő tényező, valamint függvénye annak is, mennyire sima az aszfalt. A vonalvezetés ugyancsak számít” – beszélt a pattogó mozgásról a Mercedes vezető stratégája, James Vowles a csapat által közzétett videóban. „Azt mondanám, Baku egyértelműen azon pályák közé tartozott, ahol a legrosszabb volt a dolog. Barcelona viszont a jobbak közé tartozott. Ez a két pálya kiemeli a csomag erősségeit és gyengeségeit.”
„Ugyanakkor érdemes kis időt szánni arra, hogy elmagyarázzuk, mi a delfinezés, pattogás, megfeneklés. Ezt a három kifejezést sokszor szinonimaként használják, mintha ugyanazt takarnák, de ez nem teljesen igaz” – tért át Vowles arra, hogy a delfinezés és pattogás jelentése nem megegyező: az év első öt nagydíján, aztán a Monte-Carlóban és Bakuban tapasztalt jelenség nem volt egy és ugyanaz.
„Egyértelműen szenvedtünk a delfinezéstől a korai futamokon, Barcelonában pedig már nem. Sok fáradozást fordítottunk a csomagunkra, hogy megoldjuk a problémát, és biztos vagyok benne, hogy lépést tettük előre. Barcelonában az autó stabil, masszív volt, ezért alacsonyabbra tudtuk állítani. Ez volt a kulcs, egy olyan csomag, amellyel aerodinamikai tekintetben jobban tudunk dolgozni, beállítás és hasmagasságból fakadó teljesítmény tekintetében” – magyarázta a szakember, hogy Barcelonában valóban áttörés történt. A spanyol helyszínt azonban két, tőle eltérő karakterisztikájú pálya követte.
„Ezután jött Monaco és Baku, ahol sajnos felszínre került egy második probléma, amelyet az első addig elfedett. Magabiztos vagyok, hogy a delfinezés tekintetében előre tudtunk lépni, de a pattogás nagyon egyértelműen fennáll. Kívülről a kettő szinte megegyezőnek tűnik, de apró különbség van közöttük. Ami most zajlik, a pattogás, azt takarja, hogy az autó alacsonyabb, az első probléma megoldásának eredményeként, de most nagyon erősen verődik a talajnak. Ennek eredménye a jelen pillanatban látható pattogás” – magyarázta Vowles a két kifejezés közti különbséget.
A pattogás mértéke erőteljesen függ a pályától, így a Mercedes bukdácsolása a következő két helyszínen sem lesz egyforma. „Teljesítményt próbálunk kipréselni az autóból azzal, hogy alacsonyabbra állítjuk a magasságát. Maga a probléma azonban egészen más, minél hepehupásabb a pálya, annál nagyobb a behatás mértéke, ahogy Bakuban láttuk. Egyértelmű, hogy hosszú út áll még előttünk, hogy mindent megtanuljunk, amit kell. Ami még fontosabb, hogy a teljesítmény pályáról pályára fog változni a következőkben. Kanada egészen biztosan egészen más lesz, mint Silverstone, tekintve, hogyan fog teljesíteni az autónk” – magyarázta a stratégiai szakember.