A Mercedes azon csapatok sorát erősítette eddig a 2022-es Formula-1-es szezonban, amelyek az átlagnál jobban küszködtek az új autókkal járó kellemetlen, delfinezésnek nevezett jelenséggel. Először a Miami Nagydíj pénteki napján mutatott be biztató jeleket a konstruktőri vb-címvédő istálló, de ott még szombatra visszatért a pattogás, Barcelonában viszont teljesen eltűnt, aminek az eddigi legerősebb teljesítményük lett az eredménye. James Vowles, a Mercedes F1-es stratégiai igazgatója ugyanakkor óvatosságra int: a szakember korántsem biztos benne, hogy végleg megszűnt a delfinezés.
„A hatból egy verseny volt eddig, ahol jól viselkedett az autó. Ez végre egy rendes versenyautóként működött most az egyszer” – mondta el Vowles a Mercedes szokásos futam utáni értékelő videójában. „Be tudtuk állítani, tudtuk finomhangolni, kiszámíthatóan reagált a változtatásokra – és ugyanez nem volt elmondható az autónkról az előző öt futamon. Ugyanakkor mérsékelnünk kell a várakozásainkat. Egy pályáról van szó, amely ráadásul a korábbi években is kedvezett nekünk. Még sok dolgot kell megértenünk és tanulnunk. Szerintem helytelen lenne azt mondani, hogy eltűnt a pattogásos probléma.”
Vowles arra is rámutatott, hogy egyes riválisoknál is megfigyelhető volt, hogy bár egy ponton leküzdötték a pattogást, később az kisebb vagy akár nagyobb mértékben visszatért. „Amit elmondhatok, hogy jelentős lépést tettünk előre, főleg a dolgok megértésében és abban, hogy mire építhetünk” – tette hozzá a szakember.
A soron következő nagydíjok jó fokmérői lehetnek annak, hogy valóban megoldotta-e a gondokat a Mercedes: „Nehéz pályák jönnek, Monaco és Baku következik, amely kihívásokat és meglepetéseket fog elénk állítani. A különbség, hogy most olyan autónk van, amellyel elérhető közelségbe került az élmezőny és amellyel a bajnokságért harcolhatunk” – ismételte meg a csapatfőnök Toto Wolff kissé optimista kijelentését.
Vowles azt is elárulta, hogy a Spanyol Nagydíj hajrájában túlmelegedési gondokkal küzdöttek mindkét autó erőforrása esetén, ezért kellett Lewis Hamiltonnak és George Russellnek is visszalassítania. A szakember szerint ez részben a barcelonai hőségnek volt köszönhető, emellett a pilótákat is megdicsérte, hogy a nehézségek ellenére a célba vitték a versenygépeket.